Félretette a fúzió tervét a Nissan és a Renault: Miért nem valósul meg Carlos Ghosn nagy terve?
HírekA Renault és a Nissan félreteszi a két vállalat teljes összeolvadására irányuló terveket, amelyeket még a korábbi vezérigazgató, Carlos Ghosn dolgozott ki.
Belső források szerint figyelmüket inkább a koronavírus-válságból történő kilábalásra összpontosítják.
A Renault 43,4 százalékos, ellenőrzést biztosító üzletrésszel rendelkezik a Nissan-ban, míg a japán cég szavazatra nem jogosító, 15 százalékos tulajdonhányaddal a francia autógyártóban.
A Nissan régóta ellenáll a Renault teljes összeolvadást célzó kezdeményezéseinek.
Vezetői úgy érezték, hogy a francia autógyártó nem fizet tisztességes árat a Japánban elvégzett mérnöki munkáért.
Ez olyan mértékű elégedetlenséget szült, hogy sokan már az együttműködés csődjétől tartottak.
Napjainkban, amikor az autógyártók világszerte a járvány következményeivel küszködnek, a két partner azt tervezi, hogy átalakítja szövetségét.
Belátták, hogy az alkatrészek közös beszerzésén túl széleskörű piaci jelenlétüket nem sikerült versenyelőnnyé formálniuk.
“Az eső után megszilárdul a föld” idézte a népszerű japán közmondást a Nissan egyik vezetője, jelezve, hogy a kapcsolat a zűrös időszakot követően megerősödik.
Mind a Nissan, mind pedig a Renault lényeges szerkezeti átalakításra és költségcsökkentésre készülö, amely több tízezer munkahely megszüntetésével jár.
A Nissan vezetői úgy vélik, hogy mérnökeik jóval termelékenyebbek, mint Renault-os kollégáik. Úgy gondolják, hogy az a mód, ahogyan a francia autógyártó a technológia és a termékfejlesztés összehangolását meg kívánta oldani, nem felel meg a Nissan intellektuális felkészültségének.
A Nissan mérnökei egy adott időszak során átlagosan 40 százalékkal nagyobb teljesítményt nyújtottak, mint Renault-os kollégáik
mondta egy bennfentes a Reuters hírügynökségnek.
Azt követően, hogy 2018-ban Tokióban pénzügyi visszaélések vádjával őrizetbe vették, a szövetség korábbi vezetője, Carlos Ghosn kijelentette: letartóztatása része a Nissan vezetők arra irányuló szervezkedésének, amellyel meg akarták akadályozni a két vállalat összeolvadását.
A tervek szerint most egy bizonyos típusú jármű vagy technológia kifejlesztését az egyik vállalat vezetné, a másik pedig követné, annak a forgatókönyvnek megfelelően, amelyet Ashwani Gupta a Renault és a Nissan kereskedelmi járműveinek megújítása során alkalmazott.
Amikor Ashwani Gupta a francia vállalatot irányította, a Nissan a Renault járművázát használta fel városi teherautói építéséhez, míg a Nissan szolgáltatta a technológiát a Renault-csoport „pickup” teherautóihoz.
Az új megközelítés világszerte sokhelyütt érvényesülhet.
Míg a Renault és a Nissan Európában és talán Dél-Amerikában működhet együtt, a Nissan és a Mitsubishi Délkelet-Ázsiában és Japánban találhat közös pontokat.
Az új munkakapcsolatok jegyében a Nissan vezetheti Európában a városi sportautók, a crossover SUV-ok gyártását, míg a „követő” technológiát alkalmazhatja a kereskedelmi teherautók és a kisméretű városi autók tekintetében, ahol a Renault által gyártott változatokra építhet.
A két vállalat félreteszi a teljes összeolvadásról szóló terveket.
Napirendre kerülhet újra az egyesülés? Senki sem tudja, de mindenkinek fel kell rá készülni. Mai tudásom szerint jelenleg senki sem szorgalmazza
mondta egy vezetői szintű belső forrás.