Ha állampapírt venne, csak ezt kell hívnia: 1811
HírekA Magyar Államkincstár új infrastrukturális alapokra helyezte és egységesítette telefonos ügyfélszolgálati rendszerét. A fejlesztés eredményeképpen a Kincstár Call Centerében a 1811-es központi hívószámon fogadja ügyfelelei hívását. A korszerű, áttekinthető menürendszer és az automata tájékoztatórendszer használatával a hívó fél rövidebb idő alatt juthat a szükséges információhoz.
A 1811-es hívószám kapcsolása után az automata ügyféltájékoztató rendszerben választhatja ki a telefonáló az intézni kívánt ügy típusát, például értékpapír–forgalmazás, családtámogatás, nyugdíjfolyósítás, mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatások, illetve egyéb, a Kincstár tevékenységéhez kapcsolódó kérdések.
A 1811-es hívószám menüstruktúrája a Kincstár honlapján is elérhető: Magyar Államkincstár (gov.hu)
A hívások díja a hívó által kezdeményezett hívás szerinti szolgáltató mindenkori tarifáinak megfelelően alakul.
A Kincstár telefonos ügyfélszolgálatának korábbi hívószámai megszűnnek, a régi számokat hívó ügyfeleket automatahang tájékoztatja az új számra való átállásról.
A Kincstár telefonos ügyfélszolgálatára havonta 80-100.000 hívás érkezik és egy időben általában ötven, csúcsidőben több mint hetven munkatárs fogadja a telefonos hívásokat vagy válaszol az elektronikus levelekben, a honlapon feltett kérdésekre.
Az ügyfelek érdeklődése folyamatos, a Call Center munkatársai négy szakterületen: értékpapír, családtámogatás, mezőgazdaság- és vidékfejlesztés, valamint nyugdíj témakörben adnak felvilágosítást és segítséget az érdeklődőknek. Az egyes szakterületek ügyfélszolgálatai eddig egymástól különállóan működtek, és témakörönként különböző hívószámokon érhették el őket az ügyfelek. Az új, központi hívószám, a 1811 bevezetésével a Kincstár célja a Call Centerek egységesítése volt. Az új rendszerben olyan kiegészítő szolgáltatásokkal is segíti a Kincstár a gyorsabb ügyintézést, mint pl.: a visszahívás funkció