Harvard Egyetem: Aki már középiskolában nemzetközi környezetben tanul, annak javul a társadalmi-gazdasági helyzete
HírekA nemzetközi iskolákban végzett középiskolai tanulmányok számos készségfejlesztő előnyük mellett, egyértelműen javítják a diákok társadalmi mobilitását. A különböző háttérből, kultúrából érkező kortársakkal való megismerkedés és a közös tanulás ugrásszerűen fejleszti a szociális és vezetői készségeket, amit a Harvard Egyetem nagyszabású hatástanulmánya is megerősít.
A nemzetközi környezetben, idegen nyelven zajló oktatás alkalmával a diákok nemcsak magas szintre emelhetik nyelvtudásukat, hanem a munkaerőpiacon egyre inkább keresett soft skilljeik is ugrásszerűen fejlődnek. A Harvard Egyetem a United World Colleges oktatási mozgalom számára, 2017-2022 között, több mint tízezer fővel készített hatástanulmánya igazolta, hogy
a projektalapú oktatás, az autonóm tanulmányok jelentős vezetőfejlesztő hatással bírnak, emellett a diákok szervezési, csapatépítési és felelősségvállalási készségei is fejlődnek a nemzetközi iskolákban tapasztalt kihívások és feladatok során.
A középiskolai évek, kiemelten a 16-18 éveseknek szóló külföldi tanulási lehetőségek egyértelmű akadémiai és karrierre vetített előnyökkel járnak.
A nemzetközi iskolákban végzett diákok később eredményesen jelentkeznek felsőoktatási intézményekbe, versenyképes tudásra tesznek szert, amelyet utána a munkaerőpiacon is kamatoztatnak.
Az előrelépés nemcsak papíron valósul meg, az UWC Magyarországi Egyesületének öregdiák felmérése szerint a 2 éves nemzetközi oktatási programjukban résztvevő válaszadók 73%-ának javult a társadalmi-gazdasági helyzete a végzést követően. Az adat azért is jelentős, mert a program résztvevői rendkívül változatos háttérből érkeznek, a nemzetközi iskolákba ugyanúgy bejuthat a budapesti elitgimnázium és egy falusi iskola diákja is.
A Harvard Egyetem kutatásáról további információ elérhető itt.