Ingyenes digitális oktatási programot indít általános- és középiskolásoknak az OTP Fáy András Alapítvány

Hírek2020. nov. 11.Szabó Anna

A koronavírus-járvány megfékezése érdekében hozott korlátozó intézkedések ráirányították a figyelmet a digitális oktatási programok szükségességére. Az OTP Fáy András Alapítvány digitális programja oktatási videókat, élő online közvetítéseket (streamelt előadásokat) és e-learning tanagyagokat is magába foglal. Mind hazai, mind nemzetközi mércével jó gyakorlatot, iránymutatást jelent.

Az OTP Fáy András Alapítvány 2012 óta már több mint 120 ezer iskolás korú gyermeknek, illetve felnőttnek nyújtott pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási képzést, egyedülálló, szórakoztatva-tanító élőerős tréningjei keretében.

Az Alapítvány a megszerzett tapasztalatait felhasználva, egyrészt a jelenlegi kihívásokra válaszul, másrészt szakmai víziója eléréséhez általános- és középiskolás diákok részére a pénzügyi ismeretek területét átfogó, ingyenesen elérhető, a Nemzeti Alaptanterv ajánlásait maradéktalanul követő, digitális oktatási programot fejlesztett ki, mely mind tantermi, mind otthoni-egyéni felhasználásra lehetőséget nyújt.

„Ez egy mérföldkő az alapítvány életében”

– hangsúlyozta el Dr. Mészáros Tamás, Az OTP Fáy András Alapítvány kuratóriumának elnöke az online sajtóbejelentésen. „Az oktatásban különösen fontos szerepe van a digitalizációnak. A rendszer képes a digitális oktatásra, és egyedi tulajdonságokkal is rendelkezik: ingyenes, széles diákréteget lehet vele elérni, továbbá nem korlátozott azoknak a száma, akik hozzájutnak az oktatáshoz. Három típusa működik a rendszernek (távoktatási videók, streaming előadás, e-learning), amelyek közül választhat a tanár vagy a diák” – fejtette ki.

„Az alapítvány sikerének az egyik kritériuma, hogy folyamatosan követjük a trendeket, és folyamatosan tudunk lépni a különböző társadalmi igények tekintetében”

– mondta el Gróf Henrik Balázs, Az OTP Fáy András Alapítvány oktatás-szakmai igazgatója. „Digitalizáljuk a meglévő tartalmakat, azaz nem csak helyettesítést szerettünk volna, hanem plusz funkciókat szerettünk volna hozzárakni, mélyíteni a tudáselemeket, kiterjeszteni, módosítani, újra értelmezni, ha már a digitális tér lehetővé teszi. Ez volt az egyik iránymutatónk. Egy rendkívül különleges, számos pluszt adó oktatási keretet és tartalmakat sikerült kialakítanunk” – tette hozzá. Fontos volt a keretrendszer kialakítása, hogy min keresztül jelenjen meg mindez. Végül a Skillnaut keretrendszerét találták megfelelőnek.

„Ingyenes, pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási edukációval, úgynevezett financial literacy elemeket tartalmazó oktatási anyag, ami több évfolyamot átölel, ráadásul a felhasználók maguk mixelhetik össze a tudásanyagot, amit elsajátítani kívánnak. Ilyen még nem volt” – emelte ki Gróf Henrik Balázs.

Több mint 40 oktatási modul született meg, 5-12. évfolyamos diákoknak. Az e-learning tananyagaikban a tanulók korosztályra szabott, 45 perces tanórára igazított oktatási modulokat dolgozhatnak fel, egyéni ütemben haladva.

A Skillnaut rendszerének előnyei közül Kovács Bálint, a Skillnaut ügyvezetője kiemelte, gyors és egyszerű tartalomfejlesztési megoldást kínál az oktatók számára. A másik pozitívum a tanulói oldalon jelentkezik: a képernyő előtt személyes tanulási utat hoztak létre a tanulók számára. Játékos megoldásokkal támogatják a tananyagok elsajátítását.

„2020 példa nélküli a magyar oktatás történetében”

– hangsúlyozta Dr. Aáry-Tamás Lajos, az Oktatási Jogok Biztosa.

Az OTP Fáy András Alapítvány digitális oktatási programja egy olyan lehetőséget kínál, ami a gazdasági ismeretek oktatása területén világszínvonalú.