Míg a többiek tönkremennek, a Wizz Air hasít
HírekA Wizz Air, szemben nehézségekkel küzdő versenytársaival, megemelte éves profitelőrejelzését és javuló növekedési kilátásokról számolt be - olvasható a yahoo.com hírportálon. A fapados légitársaság az első félév során több utast szállított és fékezni tudta költségeinek emelkedését.
A Wizz, amely elsősorban Közép-és Kelet Európában szolgáltat, a 2020-as pénzügyi évre 335-350 millió euró nettó profitot tervez. Korábbi előrejelzésében 320-350 millió eurós tartományt jelölt meg.
Váradi József vezérigazgató tájékoztatása szerint a légitársaság kapacitását a júliusban jelzett 20 százalék helyett 22 százalékkal bővítik. A szeptember 30-án zárult hat hónapos időszakban a vállalat nettó profitja éves szinten 87 százalékkal, 371,5 millió euróra nőtt.
Az üzemanyagköltségek éves összevetésben 5,3 százalékkal emelkedtek.
A Wizz Air olyan ágazatban teljesít jól, amelynek helyzetét számos probléma nehezíti, többek között a gyengébb kereslet, az emelkedő üzemanyagköltségek, a piaci verseny, a sztrájkok, a csődök és a Boeing 737 MAX flotta földre kényszerülése. A British Airways anyavállalata, az IAG arra figyelmeztetett, hogy a pilóták sztrájkja egész éves profitját veszélyezteti. A Lufthansa akár bíróság elé is hajlandó állni, hogy megoldja az alkalmazottjaival hosszú ideje húzódó vitát. A Ryanair további késedelemre számít 737 MAX gépeinek beszerzésével kapcsolatban.
A Wizz Air üzleti tevékenységét Közép és Kelet-Európára összpontosítja, ami távol tartja a vállalatot attól az éles árversenytől, amely az elmúlt évek során a nyugat-európai repülési piacot jellemezte.
„A gyorsan emelkedő üzemanyagköltségek, a Brexit által okozott bizonytalanság és az ágazat tartósan magas kapacitástöbblete ellenére az év első felében a Wizz Air képes volt rekord szintű pénzügyi eredmények elérésére. Lekörözte fapados versenytársait”
– mondta az eToro elemzője, Adam Vettese.
A budapesti székhelyű vállalat részvényeinek árfolyama azonban a gyengélkedő piacon 2 százalékkal csökkent. Elemzők szerint a legtöbb jó hír hatását a piac már korábban beárazta, amikor a papír e hónap elején történelmi csúcsra emelkedett.
Váradi József szólt arról is, hogy jól teljesít a Wizz Air brit leányvállalata is, amelyet 18 hónapja, 10 gépből álló flottával hoztak létre annak érdekében, hogy a Brexit után teljes értékű kapcsolatban lehessenek a brit piaccal. Hozzátette, hogy a Wizz, amely 70 útvonalat repül Nagy-Britannia és a világ többi országa között, a Brexit-aggodalmak ellenére komoly kapcsolódó turizmust szolgál ki. A britek főleg Magyarországra, Lengyelországba, Tel Avivba és Ciprusra utaznak a társaság gépeivel.
A Wizz Air megszerezte a csődbe ment Thomas Cook néhány repülőtéri belépési engedélyét is.