Milyen dolgokról kell döntened a marketingstratégiád kialakításakor?
HírekCsak a jó kérdésekre kaphatsz jó választ. A marketingstratégia kialakításakor is vannak jó kérdések, amelyekre ha tudod a választ, akkor játszi könnyedséggel össze tudod válogatni a marketingmixedhez szükséges elemeket. Egy jó alapra lehet építkezni és minden a helyére kerül. Ebben a cikkben megmutatjuk ezeket a kérdéseket.
Miért fontosak a kérdések?
A legtöbb marketing célja, hogy a márkád, vállalkozásod kitűnjön a tömegből, inkább a te cégedet, termékedet válasszák, mint a versenytársakét, ismert legyen a márkaneved, a logód, a küldetésed.
A vállalkozás növekedésének megtervezése tudatosságot igényel, a kontrollálatlan fejlődés veszélyes. Sok hasonlatot lehetne erre hozni, például “kis gyerek, kis gond, nagy gyerek, nagy gond”, az egyszemélyes vállalkozás teljesen másképp működik, mint az 5-10 alkalmazottat foglalkoztató cég vagy egy multi.
Egy másik példa, amikor egy barátunk megkapta az első számítógépét, és azzal kezdett el faxot küldeni, elmesélte, hogy a korábbi egy faxolásnyi idő alatt most 20 faxot tud elküldeni a számítógépes faxprogrammal, tehát a hatékonysága megsokszorozódott. Majd hozzátette: “Tudod, mi ezzel a gond? Az, hogy 20 választ kapok rá.”.
Ugyanez előfordulhat bármilyen vállalkozással, ha egy jól sikerült kampány miatt elkezdenek özönleni a megrendelések, és nincs elegendő kapacitás ezek kielégítésére. Ha valaki nem készül fel erre, akkor az visszaüthet, jönnek az iszonyatosan hosszú vállalási határidők, a csúszások, a hibás teljesítések, az ügyfél-elégedettség csökkenése, stb.
Lássuk tehát a kérdéseket!
Ha a kérdések megválaszolásához segítségre lenne szükséged, kérj egy konzultációt a Klikkmarketing csapatától!
- Ki a vállalkozásod célcsoportja?
Nem lehet mindenki a célcsoportod, pontosan meg kell határoznod az ideális vásárló profilját.
- Milyen problémákra keres megoldást ez a célcsoport?
Hiába jók a termékeid/szolgáltatásaid, ha nem találod meg a potenciális vásárlók kihívásait és problémáit és nem tudod megmutatni, hogy milyen válaszaid vannak ezekre, nem lesz jó a stratégiád.
- Melyek a vállalkozásod erősségei, amelyek megkülönböztetnek más cégektől?
Ha nincs ilyen, akkor sürgősen kezdj el azon dolgozni, hogy legyen, különben miért vásárolnának nálad?
- Mennyit ér egy vásárló?
Meddig marad nálad egy vásárló, és mennyit költ ezalatt az idő alatt? Ha például örökgaranciás termékeket árulsz, nem biztos, hogy ugyanaz a vásárló vissza fog térni.
- Mennyit kell költeni egy vásárló megszerzésére?
A túl kevés és a túl sok költés is rossz.
- Melyek lesznek a növekedés mérföldkövei?
Olyan ez, mint a jelenlegi helyzetben az újranyitási terv, hány beoltottnál léphetünk a következő szintre. Tudnod kell, hogy hány embert tudsz 1,2,3… alkalmazottal magas színvonalon kiszolgálni, mikor kell alvállalkozót bevonnod, milyen tevékenységet lehet egyszerűen és gyorsan kiszervezni.(X)