Tartós járványhatás: az utazók kétharmada csak biztonságos helyeken áll meg pihenni

Hírek2021. máj. 25.Növekedés.hu

Az utazáshoz és az autózáshoz való viszonyunkat is átalakította a járvány: a higiénia iránti megnövekedett igény a járványhelyzet enyhülése után is velünk marad, és a szolgáltatásválasztásnál rendkívül fontos döntési szempont lesz a jövőben – derül ki a MOL által készített, legfrissebb, reprezentatív felmérésből. Minden második válaszadó kizárólag belföldi utazást tervez, ráadásul tízből hatan úgy nyilatkoztak, hogy ha út közben szükségük van valamire, ott fognak megállni, ahol egészségügyi szempontból is biztonságban érzik magukat.

Változásokat hoz a világjárvány az utazási szokásokban: az emberek nem kívánnak lemondani az ország- és világjárásról, de sokkal nagyobb figyelmet fordítanak a biztonságra – ez a legfontosabb tapasztalata annak az országos felmérésnek, amelyet a MOL megbízásából készítettek. A kutatási eredmények szerint az idei évre mindenképpen rányomja a bélyegét a pandémia, de mindez az utazási kedvet nem érinti, csak az irányokat befolyásolja. A megkérdezettek 54%-a kizárólag hazai utakat tervez, 26% itthon és külföldön is nyaralna, 4% pedig csak külföldi utazásra készül (16% egyáltalán nem kelne útra).

A felmérés eredményei szerint a magyarok négyötöde arra készül, hogy a higiéniai szabályokat a járvány enyhültével is következetesen be fogja tartani.

A válaszadók kétharmada hangsúlyozta, hogy ha út közben valamilyen szolgáltatást kíván igénybe venni, vagy egyszerűen csak pihenni szeretne, ott fog megállni, ahol garantálni tudják számára az egészségügyi biztonságot. 50% fölötti azok részaránya, akik fontosnak tartják, hogy a töltőállomásokon legyen a kútoszlopok mellett egyszerhasználatos fóliakesztyű a higiénikus önkiszolgáláshoz. A kültéri fizető terminálhoz 67, az érintés nélküli fizetős lehetőségéhez 68% ragaszkodik.

A kézfertőtlenítő várhatóan a jövőben is a személyi higiénia egyik legfőbb kelléke lesz: a válaszadók háromnegyede gyakrabban használ jelenleg kézfertőtlenítőt, 10-ből 6-an pedig gyakrabban visznek magukkal kézfertőtlenítőt, ha elhagyják otthonukat.

A MOL töltőállomásain a járvány első hullámának kezdete óta kiemelt szempontként kezelik a biztonságot. Minden MOL-töltőállomás bejáratánál ingyenes kézfertőtlenítővel töltött MOL Hygi állványok fogadják az érkezőket, shopokban belül legalább óránként (csúcsidőben pedig még gyakrabban) fertőtlenítik a gasztro-terület felületeket, így a pultot, a székeket és asztalokat is. Ugyanebbe a trendbe illeszkedik az önkiszolgáló kávégépek, a készpénz nélkül használható kézi autómosók, az önkiszolgáló tankoló automaták, illetve az önműködő WC-beléptetőkapuk telepítése, amelyre a MOL kiemelt figyelmet fordít és folyamatosan bővíti ezen eszközeit.

"A töltőállomásaink egyetlen egy percre sem zártak be a járványhelyzet alatt, folyamatosan biztosítottuk vásárlóink biztonságos kiszolgálását. Sőt a már korábban elindított digitalizációs fejlesztéseink felgyorsításával is igyekeztünk növelni a kiszolgálás biztonsági szintjét, és egyre több érintésmentes fizetési megoldást vezettünk be. Az utazás közbeni biztonságos pihenés érdekében számos teraszt alakítottunk ki vagy újítottuk fel. A rendelkezésre álló tereket maximálisan kihasználva úgy igyekszünk formálni a kiszolgálás, étkezés és a pihenés infrastruktúráját, hogy egyszerre szolgálják az utazók kényelmét és biztonságát"

– nyilatkozta Orosz András, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője.

Tartós tendenciának tűnik, hogy egyre többen vannak, akik a tankoláson túl egy friss kávét, helyben készült élelmiszert is vásárolnak a Fresh Cornerekben, vagy eleve azért állnak meg a MOL-nál, hogy egy kicsit felfrissüljenek– őket immár országszerte 190 Fresh Corner várja.

A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók 70%-a – ha teheti – inkább a biztonságos, előre csomagolt élelmiszert választ a töltőállomás shopjában, és ugyanennyien preferálják a kávék és más italok lezárt, elviteles pohárban történő kiszolgálását.

A többség döntőnek tartja, hogy legyen olyan kijelölt szabadtéri terület, ahol lehet ételt-italt fogyasztani. A fogyasztók pedig nem csak az elérhetőséget, de a minőséget is kiemelten fontosnak tartják, a Fresh Cornerekben háromféle, anyakovásszal készült pizzát kóstolhatnak meg az utazók, amelyekhez a gondosan összeválogatott alapanyagok Olaszországból érkeznek. A három különböző választékban pedig mindenki megtalálja a maga kedvencét, vásárlók egyértelműen a húsos pizzákra szavaznak: 10-ből 7-en Picante vagy Prosciutto e Funghi pizzát vásárolnak.