Sokan csak egy fotó kedvéért rendelnek online ruhát

Hírek2019. jan 4.Növekedés.hu

Az online vásárlók egyre több terméket küldenek vissza. A kiskereskedők arra törekszenek, hogy egyre részletesebb információ szolgáltatásával a lehető legegyszerűbbé tegyék a megfelelő termékek, különösen a ruhaneműk online vásárlását. Pontos leírást adnak a cikkekről, chat-szolgáltatást biztosítanak, honlapjaikra látványos képeket és videókat raknak fel. A korrekt visszajelzéseket vásárlási utalványokkal és árkedvezményekkel ismerik el. A német HDE kereskedelmi szövetség adatai alapján az online vásárlások 2017-ben a teljes forgalom 10,5 százalékát tették ki. Nagy-Britannia Nemzeti Statisztikai Hivatala (ONS) ugyanebben az évben 16,3 százalékos arányt mért. A divatcikkek és a háztartási elektronikai készülékek esetében az online értékesítés aránya Németországban megközelíti az 50 százalékot. Egy új felmérés tapasztalatai szerint a németek egyre inkább hajlanak arra, hogy visszaküldjék az online vásárolt termékeket. A Bitkom digitális ipari szövetség adatai azt mutatják, hogy a neten beszerzett cikkek mintegy 12 százaléka kerül vissza a feladóhoz. Ez az arány két éve még csak 10 százalék volt. A megkérdezett vásárlók egy-harmada azt válaszolta, hogy minden tizedik terméket, 14 százalékuk pedig, hogy a megrendelt cikkek negyedét visszaküldte. „A visszautasított termékek aránya rendkívül magas és folyamatosan emelkedik, különösen egyes ágazatokban, mint például a divatipar” mondja Julia Miosga, a Bitkom kereskedelmi és logisztikai részlegének vezetője. Legtöbbször a 30 év alattiak élnek ezzel a lehetőséggel, leggyakrabban a divatcikkek esetében. A 14-29 éves korosztály a rendelés 18 százalékát küldi vissza. A nők összességében 15, a férfiak viszont csak a megvásárolt cikkek 9 százalékát. Európa legnagyobb online bevásárló piacán, az Egyesült Királyságban kirajzolódik egy újabb irányzat is. A Barclaycard betéti-és hitelkártya vállalkozás által készített legutóbbi felmérés szerint minden tizedik brit vásárló elismeri, hogy csupán azért vásárol ruhákat a neten, hogy fotót készíthessen magáról az Instagramra vagy a Facebookra, majd visszaküldje azokat. Ezt az irányzatot a közbeszéd „rendeld meg és küldd vissza” megoldásnak nevezte el. „Kutatásainkból kiderül, hogy a visszaküldés gyakorlata súlyosan érinti a kiskereskedőket. Éves szinten 7 milliárd angol fontra rúg az az összeg, amelyet emiatt elveszítenek” mondja George Allardice, a Barclaycard Payment Solutions stratégiai főnöke. A Bitkom szerint a kiskereskedők számára gyakran gondot okoz a visszaküldött termékek ismételt eladása, mivel sérültek vagy már nincsenek újszerű állapotban.

SIKERSZTORIK
Így dolgozhatsz produktívan otthonról! 10 szuper tipp a home office-hoz
Sokan irigykednek azokra, akik megtehetik, hogy otthonról dolgoznak. A home office azonban nem mindenkinek megy egyszerűen.
HR2019. jan 28.
Depresszió elleni orrsprayt fejlesztett ki a Johnson & Johnson
Az amerikai gyógyszerhatóság engedélyezte a partidrogként is használt ketamin származékát tartalmazó orrspray-t.
Hírek2019. márc 16.
Nagyon jó film lett a most díjazott Rossz versek
Először nyerte el magyar film a Monte Carlo-i Filmfesztivál fődíját: a Rossz verseket az Emir Kusturica vezette zsűri díjazta.
Siker2019. márc 16.
Bill Gates szerint ez a 10 újítás megváltoztatja a közeljövőt
Reméljük, hogy nem téved a Microsoft egykori alapítója.
Tech2019. márc 15.
Hol élnek a leggazdagabbak? Még mindig nyugaton
Az USA-ban 607 milliárdos él, a világ húsz leggazdagabb emberéből tizennégy. De egyre több V4 országbeli dollármilliárdos lesz. A magyarok a lista végén vannak.
Siker2019. márc 14.
Ez az iphone app hozta messze a legtöbb pénzt
A Sensor Tower adatai alapján a Statista rangsorolta a legtöbb bevételt hozó Iphone alkalmazásokat: a Netflix népszerűsége töretlen, már az App Store-t is uralja.
Tech2019. jan 30.
5 kifejezés, amelyet a sikeres emberek soha nem használnak
Nem várhatjuk el, hogy megértsük a másikat, ha nem fordítunk rá elég figyelmet. Összegyűjtöttünk 5 olyan kifejezést, amelyet jobb, ha elkerülünk.
Siker2018. nov 30.