Személyes adatokat továbbítanak rólunk az okostévék
HírekBrit egyetemi kutatások szerint az okostelevíziók személyes adatokat továbbítanak a felhasználókról olyan vállalatoknak mint például a Netflix, a Google, a Facebook, a Microsoft vagy a Spotify. Akkor is, ha a felhasználó nem rendelkezik a szolgáltatáshoz tartozó fiókkal.
Egyes esetekben akkor is megtörténik az adattovábbítás, amikor a készülék tétlen állapotban van – derült ki a Financial Times által publikált cikkből.
A Northeastern University és az Imperial College London kutatói számos okostelevíziót vizsgáltak, amik olyan adatokat küldenek tovább harmadik feleknek, mint az aktuális pozíciónk és az IP címünk. A televíziók között megtalálhatóak a Samsung és az LG készülékei is.
Az információk akkor is továbbításra kerülnek például a Netflix részére, ha a felhasználó nem rendelkezik a szolgáltatáshoz tartozó fiókkal.
A kutatás továbbá azt is megállapította, hogy olyan elektronikai berendezések is küldenek adatokat, mint a hangszórók és a fényképezőgépek. Ezek az eszközök tucatnyi helyre továbbítanak, köztük a Spotify és a Microsoft is.
A Northeastern University 81 különböző eszközt vizsgált meg a kutatása során az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban. Az adatforgalmi információk alapján a cégek azt is tudják, hogy mikor vagyunk otthon, és mikor nem. Ezen felül az információk egy részét még a kutatás sem tudta megállapítani, tekintve, hogy titkosítva vannak.
A felmérésből kiderült, hogy a legtöbb adatot az Amazon, a Google, az Akamai és a Microsoft kapják meg. Ezek a cégek nyújtják azokat a felhőszolgáltatásokat, amik az okoseszközök működtetéséhez kellenek.
A tesztelt eszközök csaknem fele felveszi a kapcsolatot az Amazonnal. Tehát szinte mindenről vannak információk, amik az egyes házakban történnek, még akkor is, ha az adott eszközt nem is ők gyártották. Így tökéletesen képben vannak a versenytársak helyzetével is.
A Facebook a brit lapnak elárulta, hogy az eszközök általában információkat küldenek a beépített szolgáltatásokat üzemeltető harmadik felek részére. Ide tartoznak például azok az alkalmazások, amik Facebook belépéssel, illetve a 'like' gombbal lettek ellátva.
A Google esetében az okostévék ugyanúgy megosztják az adatokat, mint a hagyományos weboldalak.
Erre a hirdetési szolgáltatásuk minél hatékonyabb működésének érdekében van szükség. Az eszköz gyártójától, illetve az alkalmazás tulajdonosától függően a továbbított adatok tartalmazhatják a felhasználó helyét, az eszköz típusát, és azt, amit az adott alkalmazáson belül mit néz a felhasználó, hogy személyre szabott hirdetéseket tudjanak nyújtani.
A szakértők figyelmeztetik az embereket, hogy a helyzet idővel még rosszabb lesz, tekintve, hogy a felhasználók egyre több időt töltenek a készülékek használatával.