Van egy luxusiparág, amely viszonylag jól ellenállt a járványnak
HírekA turizmus, a légiközlekedés és a szállodaipar jelentős részének mélyrepülése ellenére van egy szektor, ahol az utazási korlátozások ellenére is viszonylag stabil maradt a piac. A turizmusban mért forgalomvisszaesésnek csak a töredéke mutatkozik a jachteladásoknál.
A januártól májusig terjedő időszakban összesen 345 olyan jachtot hirdettek meg eladásra, amelyek 24 méteresek vagy annál nagyobbak voltak.
Az eladásra kínált jachtok száma az első negyedévben 28 százalékkal kevesebb volt, mint az előző években.
A jachtok zöménél elég jelentős árcsökkenésre voltak hajlandók az eladók. Idén az első öt hónapban 561 jacht esetében jelentették be árváltozást. Összehasonlításképp: egy évvel ezelőtt 643 hajó esetében történt árváltozás – olvasható a CEOWORLD globális menedzsermagazin oldalán.
A jacht-eladások kétharmadánál használt hajóról volt szó, 26 százalékában pedig új építésű jachtra adták le a megrendelést. Ez az arány összhangban áll a 2019-es piaci adatokkal. Ha a hajók méretét nézzük, akkor az eladott jachtok 73 százaléka 24–40 méter közötti volt (ez szintén összhangban áll a tavalyi adatokkal).
A nagyméretű kategória (60 méter+) az értékesítés mindössze 2 százalékát tette ki, szám szerint 5 jachttal. Tavaly ez az arány kicsit magasabb volt: 6 százalék, ami 17 eladott jachtot jelent.
Az Atlanti-óceánnál található legfontosabb jacht- csomópontok lezárása, az utazási korlátozások bevezetése és az általános piaci hangulat ugyanakkor több értékesítési tranzakciót is befagyasztott.
A cikkben kitérnek arra is, hogy mi kell ahhoz, hogy sikeres legyen egy jachteladásokkal foglalkozó cég. Az anyagi források és a kiterjedt hálózat megléte a két legfontosabb tényező. Ha a kulcsfontosságú országokban az adott cégnek van irodája és kirendelt csapata, akkor az nagyban segítheti egy kiterjedt hálózat felépítésében, ugyanakkor ez azért is fontos, mert így hasznos ismeretekkel rendelkeznek a helyi kultúráról és az ügyfelek igényeiről.
Ez pedig lehetővé teszi a cég számára, hogy célzott ajánlatot dolgozzanak ki. A megfelelő pénzügyi háttér segítségével pedig egy nagyobb vállalat többek között megfelelő összeget tud áldozni a marketingre, PR-re és a technológiára is.