5 tipp stresszoldásra

HR2018. jún 3.Növekedés.hu

Ön stresszes? - Ki nem az? Most mutatunk öt olyan módszert, amellyel oldhatja a feszültséget. Vegyük komolyan a stresszt, mert egy idő után betegséget okoz.

1. Kineziológia

Egyszerű példa: ha valakit testnevelés órán a lassúsága vagy más miatt megszégyenítettek, lenéztek, könnyen elindulhat az elhízás felé, mert rögzült benne, hogy nincs értelme mozognia, hiszen ügyetlen. Az ilyen múltbéli traumák lenyomatai egész életünkben ott rejtőznek a testünkben, amelyek blokként, gátlásként, vagy akár betegséggé fejlődve nem engedik kiteljesedni az illetőt. Ilyen és ehhez hasonló érzelmi blokkokat tud feloldani a kineziológia, tehát az okokat tárja fel, amivel beindul a szervezet öngyógyító mechanizmusa. A biofedback izomteszttel a kineziológia felszabadítja a gátolt tudatosságot, oldja az energetikai blokkokat, melyeket régi negatív élmények, élethelyzetek, érzések okoztak. A jelen és a múltbéli stresszek feloldása speciális korrekciós technikákkal történik.

2. Csontkovács/kiropraktőr

Hihetetlen, hogy a tartós feszültség és stressz milyen deformitásokat tud okozni a gerincben és az izmokban! A stressz olyan mértékben megkeményíti és megrövidíti az izmokat, amely a csigolyákat elmozdítva számtalan tünetet produkálhat: fej- és derékfájást, lábrövidülést, fülzúgást, dekoncentrációt, ideg becsípődést. Például a nyaki 7-es csigolya elmozdulása pajzsmirigy problémákat okozhat, míg a háti 2-es és 3-as csigolya nyomott idegpályája légzési és asztmatikus panaszokat, az ágyéki 4-eshez tartozó ideg nyomása lumbágót, nehéz vizelést, prosztata problémákat eredményezhet. A jó csontkovács fájdalom nélkül helyreteszi a ízületeket, amivel szimmetriába hozza a testet, hogy újra harmonikusan tudjon működni.

3. Lebegő fürdő

Kevesen ismerik a relaxáció új dimenzióját. A Holt-tengerből származó sós vízzel teli kádban való lebegés semmihez nem hasonlítható élményt nyújt a fáradt léleknek. Van olyan kapszula, amelynek a teteje lezárható, majd a fények egy idő után kialszanak, és tökéletes sötétség borul a testmeleg vízben pihenőre. A súlytalan lebegést egyesek a méhen belüli, tudatalatti élményhez hasonlítják, mások olyan érzésről számolnak be, mintha fizikai határok nélkül léteznének a végtelen űrben. A kellemes zene és aromák elősegítik azt is, hogy a mindennapokból kiszakadva fél órát úgy töltsenek el, amikor minden gondolatot a kádon kívül hagyva megújult emberként szállnak ki a vízből. Fél órányi lebegés felér 3-4 óra alvással. A fél óra leteltével érdemes lassan „visszatérni” az életbe, azaz érdemes nem egyből egy tárgyalásra rohanni.

4. Masszázs

Sokan képtelenek a megfelelő relaxációra, ezért tud csodát művelni a masszázs, amelyet elsősorban az izmokban felgyűlt feszültség enyhítésére alkalmaznak, de emellett csökkenti a stresszt és az immunrendszerre is hatékony. A masszázs nem csak a bőrre és izmokra van hatással, hanem csodálatosan kisimítja az idegrendszert és a lelket is. A bőrkontaktuson alapuló módszer simítást, dörzsölést, gyúrást és vibrációs elemeket is alkalmaz. A mechanikus ingerek nem csak fokozzák az agy endorfin termelődését, hanem gátolják a fájdalomingerek agyba jutását is, így fájdalomcsillapítók nélkül enyhítenek a kínokon. Az egész szervezetre jótékony hatással van a masszázs, rendszeres kezelés esetén megszűnhetnek krónikus ízületi és belgyógyászati problémák, és az általános közérzet is javul. 80-féle masszázs közül választhatunk.

5. Autogén tréning  

A százéves, könnyen elsajátítható relaxációs technika segít abban, hogy felismerjük a stressz egyértelmű jeleit, s képessé válunk idegrendszerünket nyugalmi tónusra hangolni és kialakítani az úgynevezett pszichovegetatív egyensúlyt. Tehermentesítjük végre a sok stressz miatt állandóan feszült testünket és milliónyi ingertől terhelt elménket. Az autogén tréninggel élettani változásokat érhetünk el, azaz a stressz okozta állapotokkal ellentétes dolgokat produkálhatunk: megnyugszunk, fellélegzünk, izmaink ellazulnak, emésztésünk helyre jön, ismét jól alszunk. Az ellazult, módosult tudatállapotban képesek leszünk meditálni, amikor gondolataink hihetetlen teremtő erejét is megtapasztalhatjuk. 8-12 hétig terapeuta segítsége szükséges, utána a legfontosabb a napi szintű önálló gyakorlás. K.O.

SIKERSZTORIK
Ő volt a történelem leggazdagabb embere
A világ aranykészletének a felével rendelkezett. Legendás utazása során annyi aranyat szórt el, hogy azzal az egész régióban évekre tönkretette a nemesfém értékét. Egy hihetetlen történet.
Siker2019. márc 16.
Depresszió elleni orrsprayt fejlesztett ki a Johnson & Johnson
Az amerikai gyógyszerhatóság engedélyezte a partidrogként is használt ketamin származékát tartalmazó orrspray-t.
Hírek2019. márc 16.
Hol élnek a leggazdagabbak? Még mindig nyugaton
Az USA-ban 607 milliárdos él, a világ húsz leggazdagabb emberéből tizennégy. De egyre több V4 országbeli dollármilliárdos lesz. A magyarok a lista végén vannak.
Siker2019. márc 14.
Bill Gates szerint ez a 10 újítás megváltoztatja a közeljövőt
Erős lista a Microsoft egykori alapítójától. Reméljük, hogy nem téved és ezek az újdonságok hamarosan megkönnyítik majd az életünket. Az egészségügyi pontok különösen figyelemreméltók.
Tech2019. márc 15.
Ezeket az órákat hordják a legnagyobb cégek vezetői
A legsikeresebb vezetők számára egy óra a presztízs és az imázs fontos része. Mutatjuk, milyen órákat hord néhány meghatározó nagyvállalat vezetője.
Hírek2019. márc 10.
A leggazdagabb orosz nők
Oroszországban a gazdag milliárdosok többsége férfi, ismert oligarchák, acélipari, olajipari csoportok tulajdonosai. Vannak azonban olyan nők is szép számmal, akik vagy alanyi jogon, vagy esetleg éppen egy előnyös válás révén immár önállóan is százmilliárd forint körüli vagyonnal bírnak.
Siker2018. júl 15.
5 kifejezés, amelyet a sikeres emberek soha nem használnak
Nem várhatjuk el, hogy megértsük a másikat, ha nem fordítunk rá elég figyelmet. Összegyűjtöttünk 5 olyan kifejezést, amelyet jobb, ha elkerülünk.
Siker2018. nov 30.