Unja az értekezleteket? - Most megtudhatja miért!

HR2018. júl 9.Növekedés.hu

A legtöbb dolgozó gyűlöli a meeting-eket, írja a The Economist. Nem is csoda, hiszen a legtöbb esetben semmi értelmük, csak az időnket fecséreljük velük. Ezt már rengeteg vezető észre is vette és akadémikusok is foglalkoztak a témával, kijelentve, hogy a meetingen részt vevők 80 százaléka pocsékolja az idejét. Először is a legtöbb meeting a HIPPO elvet követi, ami annyit tesz, hogy mindig a legjobban fizetett dolgozó véleménye fog számítani. Röviden: teljesen felesleges vitatkozni azzal, aki a legtöbbet keresi, neki mindig igaza van.  Talán ezért is lehet az, hogy már egyre kevesebb alkalmazott készül fel vagy szólal meg egy-egy megbeszélésen, mondván úgyse számít a véleménye. A probléma paradoxona az, hogy annak ellenére, hogy a dolgozók nem szeretik a megbeszéléseket, azt még jobban a szívükre veszik, ha esetleg nincsenek meghívva. Semmi sem csinál nagyobb stresszt az emberben, amikor majdnem mindenki kapott meghívót egy meetingre kivéve mi. Ezért is akar a vezetés, minél több embert meghívni, de ezzel meg az a probléma, hogy így a megbeszélés órákig is eltarthat. Már több cég is foglalkozik a problémával és különfajta szabályokat akarnak felállítani, hogy segítség az alacsony pozícióban dolgozók önbizalmát és a meetingek hatékonyságát is növeljék. Például Jay Bevington a Deloitte-tól, úgy látja, hogy a megoldás az, ha a legalacsonyabb pozícióban lévő kollega mondja el legelőször a véleményét. Emellett Bevington azt is elmondta, hogy semmi értelme meetinget tartani, ha nem száz százalék, hogy van rá szükség. Azt is hozzátette, hogy rengeteg vezető úgy hagyja el a megbeszélést, hogy fogalma sincs, hogy most lett e megállapodás vagy nem.

De egy extrémebb véleményen van John Flannery, a GE új vezetője, aki teljes mértékben megkérdőjelezi a meetingek jelentőségét, szerinte azok teljesen feleslegesek. Hála az internetnek és a közösségi mediának az emberek online is tudnak beszélgetni és ötleteket kiagyalni, minek kéne egyáltalán élőben találkozni és egymás idejét fecsérelni?

SIKERSZTORIK
100% pszichológia: Ebben rejlik a Facebook, Snapchat és az Instagram sikerének titka
A Facebook több mint 2 milliárd, az Instagram 800 millió felhasználóval büszkélkedhet, a Snapchat-et pedig körülbelül 180 millióan használják naponta. Valójában miért kapnak ezek az alkalmazások ekkora figyelmet? Összegyűjtöttük az öt legfontosabb okot.
Siker2018. feb 15.
Mit tennének a milliárdosok, ha mindenüket elvesztenék?
Bill Gates és Warren Buffett, akik egyébként hosszú ideje jó barátok, megosztották gondolataikat arról, mit tennének, ha mindenüket elvesztenék és a nulláról kellene felépíteniük az életüket.
Siker2018. ápr 28.
Hogyan legyünk sikeresek a 20-as, 30-as, 40-es éveinkben - az Alibaba tulajdonosának jó tanácsai
„Az életben nem az számít, hogy mennyi mindent értél el, hanem az, hogy hogyan élted meg a kemény napjaidat és a hibáidat.” Mondta Jack Ma.
Siker2018. feb 20.
Michael Bloomberg: öt tipp, hogy sikeres vállalkozó legyen
Mindössze öt dologról van szó, ám ezek betartásával lett sikeres vállalkozó Michael Bloomberg, akit később New York polgármesterének választottak.
Siker2018. máj 10.
Kezdő vállalkozó? Akkor erre az öt dologra figyeljen!
Bármibe, és bármikor is vág bele az ember, vannak általános szabályok, amelyek betartása nagy segítséget jelent a kezdő vállalkozónak. Mutatjuk, mit tart a legfontosabbnak egy sikeres vállalkozó, a JÓKENYÉR pékség tulajdonosa, Ludwig Klára.
Siker2018. nov 8.
Soros után ő a második leggazdagabb magyar
Thomas Peterffy, vagyis Péterffy Tamás 15-18 milliárd dollárra becsült vagyonával a világ 57. legtehetősebb embere.
Siker2019. jan 12.
Egy fiatal srác 100 millió fontos sportruházati márkát rakott össze Nagy-Britanniában
Nehéz elképzelni, hogy az alapításkor 19 éves Ben Francis-nak honnan volt ideje és energiája létrehozni és vezetni a Gymshark-ot.
Siker2018. okt 18.