Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Ezen a héten a pénzügyekről tanulnak a magyar iskolákban

Interjú2019. feb. 27.Kamasz Melinda

A pénzügyi és vállalkozói témahét középpontjában ez évben az „Okosan a befektetésekről”, valamint a „Problémafelismerés és üzleti ötlet” témák állnak - Hergár Eszterrel, a Magyar Nemzeti Bank ügyvezető igazgatójával, a Pénziránytű Alapítvány elnökével a Pénz7 eseménysorozatról beszélgettünk.

A Pénz7 hány gyereket ér el idén, hány iskolában érhető el a program?

A programban hivatalosan résztvevő iskolák a Pénz7 weboldalán regisztrálhatnak, innen tudjuk, hogy

1232 iskolában 14 ezer órát terveznek 200 ezer diáknak a héten, és körülbelül 700 pénzügyi és vállalkozói önkéntes segíti a tanórák megtartását.

Közügy lett a pénzügyi és vállalkozási témahét, polgárjogot nyert az iskolákban, kifejezve és elismerve, hogy a köznevelés rendszerében is helye van a témának: a pénzügyi kultúra és a vállalkozói magatartás, ismeret megjelenésének.

Hány önkéntes adja az órákat, és miért fontos, hogy kívülről oktassák a diákokat pénzügyekre, vállalkozói ismeretekre?

A 700 önkéntessel, gyakorló bankvezérekkel, államigazgatási vezetőkkel, közgazdászokkal az „élet” lép be az iskolákban, hitelessé teszik az órákat, gyakorlati tapasztalatuk gazdagítja a játékos ismeretterjesztést, a tanórai helyzeteket, döntéseket.

A Pénziránytű alapítvány miért állt a program mögé? 

Öt éve keresett meg minket a Magyar Bankszövetség, hogy csatlakozzunk az európai Pénz7 programhoz. Alapítványunk céljai megvalósítását, a pénzügyi ismeretterjesztés lehetőségét látja a programban, ezért vállaltuk a minősített óratervek elkészítését, a tanárok és önkéntesek felkészítését a pénzügyi órákra. Ma már számtalan digitális megoldással gazdagítottuk a tanórákat, e-learning rendszert hoztunk létre és a témákat így is meg lehet tartani.

Öt éve tart a program, mi a legnagyobb eredmény? 

Egyrészt a program sikerét és fennmaradásának garanciáját az állami, a nonprofit és a piaci szereplők összefogásában, együttműködésében látjuk. Másrészt mindazok a tananyagok, témák, amelyeket több korosztálynak is kidolgoztunk - a családi költségvetés, pénzügyi tervezés, megtakarítások, befektetések, a hitel - az egész tanévben rendelkezésre állnak az iskolák számára.