Kétnaponta végeznek koronavírustesztet majd a Hungaroring paddockjában

Interjú2020. jún. 24.Bozay Gergely

A koronavírus-járvány miatt felborult a versenynaptár a Forma-1-ben is, márciusban nem lehetett elkezdeni a szezont, mely július 5-én indul az Osztrák Nagydíjjal zárt kapuk mögött. Az is eldőlt, hogy a Magyar Nagydíj a tervezettnél korábban, július 19-én lesz Mogyoródon, de itt is nézők nélkül. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a növekedés.hu-nak elmondta, hogy bár nézők nem lesznek jelen, komoly sportszakmai feladat most is a verseny megszervezése. Hozzátette: a kieső jegybevételek miatt idén kevesebb jogdíjat kell fizetni, ugyanakkor 2027-ig a Magyar Nagydíj biztosan benn lesz a száguldó cirkusz programjában.

Az idei Magyar Nagydíj rendhagyó lesz, hiszen a koronavírus-járvány miatt nézők nélkül rendezik meg a futamot. Ez a szervezés szempontjából milyen változásokkal járt? Több vagy inkább kevesebb a munkájuk?

Látszólag kevesebb a munka, mivel nem lesznek nézők, de a sportszakmai feladatok ugyanazok, mint eddig voltak. Az igazi nehézség leginkább az, hogy egyrészt sohasem volt zárt kapus versenyre példa, másfelől nem volt koronavírus sem. Emiatt olyan új feladatokkal szembesültünk, amilyenekkel korábban nem.

Feladatunk lesz az is, hogy a pálya körül rend legyen, hogy a kíváncsiskodó nézők ne juthassanak a pálya kapuin belülre.

A csapatok számára pedig komplett konténervárost kell felépítenünk, hiszen konténerekben lesznek az irodák - a járvány miatti szeparálás miatt megnövekedett a helyigény -, és a motorhome-ok helyett is konténereket használnak a csapatok.

Az ide érkező csapatok tagjait, a pilótákat, szerelőket folyamatosan vizsgálni fogják, hogy nincs-e közöttük fertőzött?

Az eddigi információink szerint kétnaponta mindenkit tesztelni kell, akinek a paddockban dolga van,

de ez a létszám sokkal kisebb lesz, mint normál esetben, hiszen a hazai személyzet létszámát is drasztikusan csökkenteni kellett, emellett a csapatok is sokkal kevesebb emberrel érkeznek, és az újságírók létszámát is limitálták.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter (b) és Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen 2019. augusztus 4-én. MTI/Balogh Zoltán

Mivel nem lehetnek jelen a szurkolók, nyilván jelentős bevételtől esik el idén a Hungaroring. Körülbelül mekkora összegről lehet itt szó?

Idén a jegybevétel kiesik, amely a pálya éves bevételének jelentős hányadát teszi ki, de a Liberty Mediával sikerült megegyeznünk az anyagi feltételekben, és mivel idén nem számíthatunk a jegybevételre, ezért kevesebb jogdíjat kell fizetnünk.

Azt is pozitívumnak tartom, hogy egy évvel tovább, azaz 2027-ig szól a szerződésünk, addig tehát szerepel a Magyar Nagydíj a Forma-1 programjában.

A következő években lesz pályafelújítás a Hungaroringen?

A pályának nyilvánvalóan meg kell újulnia, ha meg akarjuk tartani a Forma-1-et, hiszen 35 éve épült, ezért például az épületek eléggé elavultak.

A Hungaroringen idei az évben milyen más sportrendezvény lesz, amelyen már a szurkolók is jelen lehetnek?

Lesznek folyamatosan rendezvényeink, melyek közül kiemelkedik az október 17-18-i motorsport ünnep, amelyen WTCR és kamion Európa-bajnokság mezőnye együtt versenyez, ahol remélhetőleg már nézőket is tudunk fogadni.

Mit gondol, a hosszú szünet a Forma-1-ben változtat-e valamit a csapatok közötti erőviszonyban?

Szerintem bizonyára lesznek meglepetések. Ahogy a hírekben olvasom, nem minden csapat tudta egyformán átvészelni ezt a kényszerpihenőt. Ezért nem zárom ki azt, hogy lesznek változások, és lesznek csapatok, melyek a megszokottnál jobban vagy rosszabbul szerepelnek majd.

Korábban Baumgartner Zsolt személyében volt magyar pilóta is a Forma-1-ben. Ön most hogy látja, van-e arra esély, hogy újra legyen magyar versenyző a száguldó cirkuszban?

Most ezt nem tartom túl valószínűnek, mivel az anyagai háttér nincs meg a versenyzők mögött, nem beszélve arról, hogy nagyon nagy a konkurencia is. Szerintem most

magyar versenyzőnek nincs esélye, hogy bekerüljön valamelyik csapatba,

nem feltétlenül a tehetség hiánya miatt, hanem az anyagi lehetőségek miatt.

A Forma-1 idei programja, (nem végleges, további futamok várhatóak):

július 5. Osztrák Nagydíj

július 12. Stájer Nagydíj

július 19. Magyar Nagydíj

augusztus 2. és aug. 9: Brit Nagydíj

augusztus 16. Spanyol Nagydíj

augusztus 30. Belga Nagydíj

szeptember 6. Olasz Nagydíj