Óriási változások az eMAG-nál – Az új cégvezérrel beszélgettünk
InterjúSzeptember elején átalakult hazánk e-kereskedelmi óriásának a vezetése. Az eMAG Magyarország ügyvezető igazgatói pozícióját a vállalat korábbi üzletfejlesztési vezetője Daniel Spiridon vette át. A korábbi cégvezér Várkonyi Balázs pedig regionális pozícióba került azzal, hogy az igazgatótanács elnöke lett. Kettejükkel beszélgetett a növekedés.hu a vezetőváltásról és az eMAG jövőjéről.
Mi indokolta a vezetőváltást? Mikor született meg a döntés, hogy változni fog a vezetés?
Várkonyi Balázs: Az eMAG számos kulcsfontosságú projektet valósított meg az irányításom alatt: az Extreme Digitallal való egyesülés mostanra befejeződött, az új raktárkomplexumunk hamarosan megnyílik Dunaharasztiban, az easybox csomagküldő hálózatunk pedig már közel 600 helyszínen biztosít országos lefedettséget.
Most, hogy a helyi projektek mind jó irányba haladnak, az eMAG-csoport a következő fontos mérföldkőhöz, a regionális terjeszkedés irányába kívánt lépni.
Daniel Spiridon: Az eMAG márkanévvel már jelen vagyunk a román és a bolgár piacon, és az Extreme Digitalnak köszönhetően stabil alapokkal rendelkezünk a horvát, a szlovén, a szlovák és a cseh piacon az eMAG regionális terjeszkedéséhez. A regionális terjeszkedés tekintetében Balázs tapasztalataira számítunk, míg Magyarországon a "hazai" üzleti fejlesztésekért én leszek a felelős.
Milyen változásokat hoz ez a vezetőváltás a magyarországi eMAG életében?
VB: Az új irányítási struktúra lehetővé teszi számomra, hogy erőforrásaim nagyobb részét a regionális stratégiával kapcsolatos döntésekre összpontosítsam a helyi napi működés menedzselése helyett. Daniel évtizedeket töltött az egyik legelismertebb üzleti tanácsadó cégnél, a McKinsey-nél, tapasztalata strukturáltabb vezetést hoz az eMAG Magyarország életébe.
DS: A fő hangsúlyt a további növekedésre helyezem, a helyi ügyfelek igényeihez legjobban igazodó, széles termékválaszték és kiváló szolgáltatásokkal, valamint a platformunkon értékesítő magyar vállalkozások támogatásával. A jelenlegi nehéz gazdasági körülmények között is ugyanaz a regionális stratégiánk, mint korábban:
a nyereséget csoportszinten visszaforgatjuk az ügyfelek elégedettségét és partnereink sikerét célzó szolgáltatásokba.
Milyen lesz az év hátralévő része? Hogyan hat a gazdasági válság az eMAG-ra?
VB: Az idei év eleje óta azt tapasztaljuk, hogy bár a korlátozásokat feloldották, és az offline térben is újra a szokásos módon lehet vásárolni, az emberek megtartották a pandémia alatt bevezetett szokásaikat. Vagyis annak előnyei miatt maradtak az internetes vásárlásnál a széles termékválaszték, a gyors szállítás, a könnyű visszaküldés és rugalmas fizetési lehetőségeknek köszönhetően.
Az e-kereskedelem nagyszerűen képes könnyen alkalmazkodni minden körülményhez, mivel egyedi módon képes megérteni és kommunikálni az ügyféllel. Ezért arra a stratégiánkra összpontosítunk, hogy olyan személyre szabott szolgáltatásokat kínáljunk ügyfeleinknek, amelyek bármikor a legjobban megfelelnek az igényeiknek.
A magyar vásárlók most a jó ár-érték arányt keresik, és mi ezt képesek vagyunk biztosítani a termékek és kategóriák széles választékával, amelyet erős értékesítési kampányok támogatnak.
DS: Abszolút [maradtak az emberek az internetes vásárlásnál]. Legutóbbi elemzéseink szerint az emberek most hússzor annyi időt töltenek az eMAG termékkategóriáinak böngészésével, mint a gazdasági válság előtt. Ennek az az oka, hogy most már szinte minden kategóriát alaposan megvizsgálnak, hogy megtalálják a pénzükért a legjobb ár-érték arányt kínáló terméket.
Szerencsés helyzetben vagyunk, mert az eMAG sok saját márkás (white label) terméket értékesít számos különböző termékkategóriában:
például a Star-Light fagyasztóink és televízióink egyaránt népszerűek a vásárlók körében.
Szintén pozitív fejlemény számunkra, hogy az easybox kiszállítások aránya elérte a minden idők legmagasabb, 50 százalékos arányát a kiszállításban, köszönhetően az ingyenes szállításnak, amelyet tudatosan kínálunk ügyfeleinknek. Egy easybox csomagautomata 50-60 megrendelést tud kiszolgálni, így ez a leggazdaságosabb szállítási lehetőség ezekben a nehéz időkben, amikor a benzinárak az egekbe szöktek.
Daniel Spiridon, Ön az új magyarországi vezetőként mit tart prioritásnak? Mik a főbb céljai a céggel?
DS: A csoportszinten eddig megszerzett, a versenytársainktól minket megkülönböztetni képes technológiákra építkezünk, és a regionális erősségeket kihasználva tovább tudunk növekedni Magyarországon. Az eMAG-nál célunk, hogy ügyfeleink számára olyan eszközöket biztosítsunk, amelyek mind az egyén, mind a társadalom szintjén elősegítik a fejlődést.
Ebből a szempontból, a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetre való tekintettel, szeretnénk megfizethetővé tenni mindazt, amire az embereknek szükségük van, jó árakat kínálva, hogy segítsük őket a megtakarításban. Ugyanakkor az eMAG egyszerű és barátságos online vásárlási élménye több időt biztosít a vásárlóknak arra, hogy a számukra fontos dolgokra koncentrálhassanak.
Az eMAG Marketplace új fókuszt kap a magyar piacon: célunk, hogy megduplázzuk a helyi eladók számát, és ezzel tovább bővítsük az eMAG-on elérhető kínálatot, amely jelenleg 4,5 millió termékből áll.