Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Tíz év, tízezer történet - hogyan épült fel egy birodalom? Tomán Szabina mesél mérföldkövekről, motivációról, és a sikere titkáról 

Interjú2025. júl. 20.Kovács Dániel

A TOMAN Diet 10 év alatt lett egy játszótéri ötletből országos ismertségű brand. Tomán Szabina a Növekedés.hu-nak elárulta, kezdetben nem volt üzleti terve, egyszerűen másokon akart segíteni – a többi már történelem. A cégépítés, a márkastratégia és a mentorálás is része volt annak az útnak, ami mára több tízezer vendég álmát váltotta valóra.

A TOMAN Diet idén ünnepli 10. születésnapját. Hogyan emlékszik vissza a kezdetekre, és milyen főbb mérföldköveket emelne ki az elmúlt évtizedből?

A játszótérről indultam és ha úgy tetszik ez egy garázscég volt. Lefogytam egy módszerrel, ami működött, és a többi anyuka a játszóról, az ismeretségi körből elkezdett kérdezgetni, kérték segítsek nekik is. Egyre többen jöttek hozzám, mondjam el, hogyan kell csinálni.

Tanácsokat adtam, terméket tudtak nálam venni, mértem, konzultáltam, majd rádöbbentem, hogy ez túl fog nőni rajtam. Mindenkinek nem fogok tudni segíteni, és rendszerbe kell helyezni az egészet. Nem az üzleti lehetőséget láttam meg benne először. Valóban az motivált, hogy segíteni tudjak másoknak.

Sokszor meséltem már, hogy amíg a cégem el nem érte az évi 300 milliós forgalmat, nagyon nem is emeltem fel a fejem, mert csak hajtottam és tettem a dolgom. Gyárral tárgyaltam, csomagolást terveztettem, terméket fejlesztettem, csapatot építettem. Nem volt a fejemben benne az, hogy akkor ezt most hogyan kell jól csinálni, egyszerűen csak csináltam. Van azonban az a méret, amikor már azt érzed, hogy ezt újra kell gombolnod és át kell strukturálnod.

Arra vagyok büszke, hogy sikerült kivásárolnom az angyalbefektetőmet, és egyedüli tulajdonosa vagyok a cégemnek. Büszke vagyok rá, hogy saját tulajdonban van a budai és a belvárosi Toman főhadiszállás is. Büszke vagyok a saját raktárra Tatabányán. Büszke vagyok rá, hogy női vállalkozókat mentorálok teljesen ingyen minden évben.

Nagyon sok minden történt az elmúlt 10 évben. Nem igen volt benne olyan periódus, amikor hátradőltem, és azt mondtam, hogy akkor én most visszavonulok, mert nincs is már vele dolgom. A vállalkozói léttel ez persze együtt jár, elfogadtam az évek alatt.

Új, jubileumi termékcsalád is született a kerek évforduló alkalmából. Miben különbözik a Take It by Toman  a korábbi termékektől?

Lényeges, hogy a TakeIt by Toman fehérjék nem a Toman Diet tasakos termékeinek a másként csomagolt változatai. Más a gyártó, más alapanyagokat tartalmaz, más az összetétel. Nem a nagyobb kiszerelés mellett tettem le a voksom, pusztán csak meghallottam a vendégeink és a jelenlegi piac igényeit. Most jött el az idő, hogy megjelenjek ezen a piacon is, mert üzletasszony vagyok, kalkulálok, és befektetői szemlélettel profitot szeretnék maximalizálni.

A TakeIt by Toman fehérjéket egyszerre kell megkülönböztessem a Toman Diet tasakos fehérjéitől, miközben a fehérjepiac többi szereplőjével is össze fogják majd hasonlítani.

Továbbra is vallom, hogy aki diétázni szeretne, a Toman Diet termékekkel el fogja érni a kívánt eredményt. 60 féle ízben kínáljuk a fehérjéket, ehhez még jönnek a snackek. A piacon a legnagyobb sortiment a miénk. Így a diéta 3-4 hónapja során nem unják meg az ízeket a vendégek. Akik pedig a legszebb eredményeket elérik, nagyon nagy százalékban konzultációs diéta keretében fogynak velünk szakértő segítséggel, és folyamatos felügyelettel.

Azt láttam azonban, hogy az elmúlt 3-5 évben elképesztően sok lett a 450 g-os kiszerelésű termék, és a vendégeim is igényelték ezt. Erre pedig nekem válaszolni kellett. A TakeIt by Toman minőségben elmarad a Toman Diet prémium kategóriás fehérjeporaitól, de a piaci igényt ki tudja szolgálni. A TakeIt by Toman és a többi, piacon lévő fehérje között nem lesz akkora különbség.

Hasonló árban, összetételben, csomagolásban kapható majd, mint a többi, nagykiszerelésű fehérje, amit a konkurencia árul. De aki hisz bennem, bízik az ízlésemben, az biztos lehet benne, hogy mind a beltartalmat, mind az ízvilágot illetően én most is nagyon magasra tettem a lécet. Erre a fehérjére is rákerül a nevem, én pedig maximalista vagyok.

Az új terméket is áruljuk majd a szalonokban, de a TakeIt by Toman egy szélesebb retail körben is kapható lesz. A vendégeinket is megtanítjuk arra, hogy mi a különbség egy TakeIt by Toman és egy Toman Diet termék között. Ez egy teljesen új piac és egy teljesen új termékcsalád a cégem számára. Más termékfejlesztő kolléga is foglalkozott ezzel a projekttel, mint a francia prémium kategóriával. Magyar és kelet-európai alapanyagból dolgozik a hazai gyártó, más a célközönség, más az árrés, más az értékesítés is. Kíváncsian várom az eredményeket.

Az elmúlt években milyen változásokat tapasztalt a táplálékkiegészítők piacán, és hogyan reagált ezekre a TOMAN Diet?

45 éves elmúltam, és én több mint 10 éve a saját termékeimet fogyasztom, 20.000 vendég fogyott velem. Ha a fehérjepiacon jelenlévő konkurenciát veszem, annak nagy százaléka jelen pillanatban férfi, pénzt akarnak keresni, és mind egyetlen magyar gyártótól szerzik be a termékeiket. Ez a gyártó egy alacsonyabb minőségű alapanyagból dolgozik, mint a Toman Diet termékeket készítő francia gyár.

A konkurencia által kínált termékek összetétele nemigen tér el egymástól. Valójában ugyanazt árulják, más márkanév alatt. Azt, hogy a nőknek mire van szüksége, én pontosan tudom. Egészségre, energiára, időre. Jelen pillanatban a gazdasági környezet, ami globálisan is jellemző, nem arról szól, hogy egy nőnek a beach body elérése a cél. Egy család és egy édesanya életében ennél sokkal húsba vágóbb kérdésekkel kell foglalkozni.

Már régen nem fogyást árulok. A vendégekkel napi kapcsolatban vagyunk, tudjuk, hogy mit szeretnének. Egészségesnek maradni, és az utolsó 10-20 évet is viszonylag jól, nem másra utalva, nem kiszolgáltatottan leélni.

Energikusnak maradni. Nem kínlódni és szenvedni az életmódváltásban. Nem akarnak hiányállapotokat előidézni a szervezetben, amiből további problémák fakadnak majd. Időre van még szükségük. Egyszerű termékekre, egyszerű módszerre, egyszerűen elkészíthető ételekre.

Dolgozó nőket látok a szalonokban, akik elkészítik a reggelit a gyerekeknek, és magukra alig van idejük, de ha az én tejeskávémat megisszák, az 3 órára eltelíti őket. Bevittek elegendő fehérjét, nem fog ugrálni egész nap a vércukorszintjük, ha a táskában mindig ott lapul egy termék tőlem, amit elő tudnak venni. A változókorban pedig nekik nem kell szembesülniük az izomvesztéssel vagy a csontritkulással, mert vittek be elegendő proteint a szervezetükbe. Nagyon hosszan tudok arról beszélni, hogy az én rendszerem miben segíti a nőket.

A gyógyszeripar belépése erre a piacra szintén egy új kihívás. Létjogosultsága lehet ott, ahol valóban nagyon nagy a túlsúly. Ugyanakkor hangsúlyozni kell, hogy bármilyen gyógyszer vagy injekció csak akkor működhet biztonságosan, ha az egészséges táplálkozással is támogatva van. Ezek az eszközök ugyanis gyakran teljesen megszüntetik az éhségérzetet, így az ember nem visz be elegendő tápanyagot – ez pedig hosszú távon súlyos szervi károsodásokhoz vezethet.

Nálunk is van olyan vendég, aki gyógyszeres kezelés alatt áll, és ilyenkor pontosan kiszámoljuk, milyen tápanyagokat kell bevinni, még ha ez nehéz is, mert nem érez éhséget és egyáltalán nem akar enni. Amikor valaki gyógyszerrel úgy fogy, hogy nem figyel a tápanyagbevitelre, különösen a fehérjebevitelre, azzal az a probléma, hogy nem csak zsírból, izomból is veszít.

Az én módszeremmel csak zsírból fogynak a vendégek. Látjuk, tapasztaljuk sajnos, hogy nagyon sok kellemetlen mellékhatással szembesülnek a fogyást segítő injekciók mellett a hányástól a hajhullásig. Amikor pedig abbahagyják az injekciók szúrását, visszakúsznak a kilók, de az már mind zsír lesz.

A TOMAN az alapkoncepcióval mindig ki fogunk tűnni, mert nem pusztán fehérjediétát segítő termékeket kínál, hanem szakértői segítséget is ad a folyamatos konzultációk formájában. Ezen akkor sem változtattam, amikor a webshopban elérhetővé tettem az összes terméket és a teljes skálát. Mi prémium terméket kínálunk és ezen a piacon mindig meg lehet figyelni azt, mint egyediség, hogy társul mellé személyes, személyre szabott szolgáltatás is.

Nem egyszerűen a prémium termék a lényeg, hanem a kiemelt szolgáltatás, amit emellé tesznek. Ez nem csak ott nyilvánul meg, hogy személyre szab, vagy hogy milyen környezetben, hogyan adja el a terméket, de akár ott is, hogy utána milyen előnyöket kapok még, hogyan tart maga mellett, hogyan gondoskodik arról, hogy folyamatosan biztos legyek benne, jó döntést hoztam, hogy őt választottam, és visszamenjek újra és újra.

Hogyan látja a fehérjeporok iránti kereslet alakulását, mennyire nehezíti meg a gyártást az alapanyagárak emelkedése?

A fehérjepor volt idő, hogy valamiért mumus lett. Mert a bodybuildereket láttuk magunk előtt a felfújt, óriási izomzatukkal. Öröm, hogy a közösségi platformokon számtalan szakértő edukált ezzel kapcsolatban, és így az elmúlt néhány évben elérték azt, hogy ma már szinte mindenki tisztában van vele, milyen fontos, hogy a napi proteinbevitel elegendő legyen. Ez akkor is nagyon számít, ha nem diétázik az ember.

A piac egy jó része most jutott csak el oda, amit mi már 10 éve mondunk: a fehérjében és rostban gazdag táplálkozás a hosszú távon is működő és az emberi szervezet számára létező legjobb étkezés.

Engem az elmúlt 10 évben rendkívül sokan kérdeznek nap mint nap, hogy hogyan lehet egészségesnek maradni, hogy én magam milyen terméket fogyasztok. Tudom, hogy mitől jó egy fehérjepor. Az egyik legfontosabb szempont például az, hogy milyen minőségű tejsavót használnak a gyártáskor. Az alapanyag honnan származik.

A Toman Diet esetében, miután francia gyártónk van, azt tudom erre a kérdésre válaszolni, hogy francia és holland tehenektől származik az alapanyag. A gyárban szinte legelőre megmondják, hogy ezek az állatok hol élnek. Ez a Toman Diet termékek esetében egy nagyon magas minőséget jelent. Van az fogyasztó, tehetősebb vagy tudatosabb, aki ezt a minőséget várja el, és ezt meg is tudja fizetni.

De nekem meg kellett találnom azt a gyártót is, aki közelebb van hozzánk. Akivel, ha megállapodom, akkor nem vagyok kitéve az árfolyamingadozásnak, aki hosszú távon lehet a partnerem, de egy garantáltan alacsonyabb áron. A Take It by Toman fehérjék nem azt a minőséget képviselik ugyan, mint a drágább prémium Toman fehérjék, de a nevem a garancia arra, hogy ezek az új termékek is jó minőségűek, remek összetétellel bírnak és nem utolsó sorban finomak.

Lesznek vásárlók, akik most csatlakoznak hozzánk. Mert azt mondták eddig, hogy a fenntarthatósági szempontok miatt számukra nem szimpatikus a tasakos kiszerelés, vagy a távolabbi gyártó. Most itt van egy doypack csomag, egy hazai gyártó, a régió alapanyagaival. Van olyan vendég, aki kifejezetten örül neki, hogy a vegán változat borsófehérjével készül. Nem puffad tőle ugyanis. Ezzel az új termékvonallal mindenki nyert.

Ön személyesen hogyan építi be a fehérjeporokat a mindennapi étrendjébe, és milyen tanácsokat adna azoknak, akik most ismerkednek ezekkel a termékekkel?

Reggel edzéssel indul a napom, utána egy fehérjét iszom, mert a kislányomat én viszem oviba. Őt az apukája öltözteti, készíti, de a fuvar már az én dolgom. Nincs már időm ilyenkor nagy reggelizésre, a tejeskávé, cappuccino vagy almás-fahéjas zabkása induláshoz remek. Az irodában salátát eszem főleg, de mindenképpen nagy adag zöldséget.

Délután egy Toman snack - szerintem a piacon ez a legfinomabb, a nápolyi vagy a narancsos keksz teljesen olyan, mint egy igazi, semmi mellékíz. Ebben az is a jó, hogy a rosttartalmuk is magas. Ez valójában a nassolásom is, illetve ezzel elégítem ki az édesség utáni vágyam, de ezzel együtt van meg a napi 5 étkezésem. Esténként pedig sokszor iszom csak a forró leveseinkből, esetleg még párolok zöldséget, vagy eszem valami könnyűt, de egy jó leves az mindig jól esik. 

Amikor velünk valaki diétázik, az nyilván más, de én különben azt szoktam javasolni, hogy ne napi kalóriabevitelt számoljunk, gondolkodjunk inkább egy hétben! A hét folyamán előfordul majd nap, amikor kicsit többet eszel és mást eszel és lehet, hogy nem lesz minden a diéta vagy egy ideális életmód szerint való.

De lesz nap, amikor ezt behozod. Mert mondjuk iszol egy Toman kakaót, eszel egy Toman krémlevest és egy snacket délután, és máris kompenzáltad azt, amiről azt hitted, hogy elrontottál mindent. A tasakos kiszerelésben az is a jó, hogy ki lehet próbálni nagyon könnyen sokféle ízt. A mi diétázóink és azok, akik mellettünk döntenek, ezért is választanak minket, mert a közel 100 féle termék a piac legnagyobb választékát jelenti.

Mik a tervek a TOMAN Diettel és a Take It by Toman termékcsaláddal kapcsolatban?

A csapattal idén most nem a termékfejlesztésben gondolkodunk elsősorban, miközben persze nagyon sok minden készül és van folyamatban, de ezekkel később ismerkedik majd meg a közönség. Számunkra most az a kihívás és a feladat, hogy a vendégek megértsék, hogy az egészségükről van szó.

Ne a divatdiétákat kövessék, ne azt a terméket válasszák, aki a leglátványosabban hirdet, ahol az alapanyag eredete esetleg bizonytalan. Értsék meg, hogy fogyni velünk, a konzulenseinkkel, a szalonokban a létező leghatékonyabb és legtartósabb módja a diétának.