Megjelent az idei BÉT50 kiadvány

Pénzügy2020. szept. 30.HP

Ötödik alkalommal publikálta a Budapesti Értéktőzsde a BÉT50 – Ötven hazai vállalat sikertörténete című kiadványát. Az évente 50 dinamikus hazai középvállalatot bemutató publikáció az idén 30 éves BÉT tőzsdeaspiráns vállalatok támogatását célzó törekvésének egyik legjelentősebb eszköze, amely amellett, hogy megjelenési lehetőséget biztosít az érintett vállalatoknak, bemutatásuk útján a kkv-szektor és a lakosság számára is inspirálóan hathat.

A Budapesti Értéktőzsde ünnepélyes keretek között mutatta be BÉT50 – Ötven hazai vállalat sikertörténete 2020 címet viselő kiadványát. A rendezvényen, amelyet online, a BÉT Youtube oldalán is figyelemmel lehetett követni, Végh Richárd, a BÉT vezérigazgatója, dr. Balog Ádám, az MKB Bank elnök-vezérigazgatója, Jobbágy Dénes, a Széchenyi Alapok elnök-vezérigazgatója, illetve Bíró Balázs, a Deloitte Magyarország vezető partnere is beszédet tartott.

A kiadvány elkészítése során a koronavírus-járvány adta kihívásokkal is meg kellett küzdeni: a vírus megjelenése következtében bevezetett korlátozások új megoldások felderítését és alkalmazását tették szükségessé az előzetes kutatómunkát és a kiválasztási folyamatot követő, cégvezetőkkel lebonyolított személyes interjúkat illetően.

A bemutatott vállalatok idén is több szektorból kerültek ki: a mezőgazdasági, építőipari cégek mellett most olyan, kevésbé szokványos szektorban tevékenykedő vállalatok is be tudtak kerülni a kiadványba, amelyek a könyvkereskedelemben, a divatiparban vagy éppen az influencer-marketingben tették le névjegyüket az asztalra mind hazai, mind nemzetközi szinten.

A BÉT50 kiadvány története 2016-ig nyúlik vissza. Célja, hogy a hazai gazdasági szféra figyelmét a kimagasló teljesítményt nyújtó, sikeres szintlépéseket produkáló, ezzel versenyképességüket folyamatosan növelő hazai vállalatokra irányítsa.

Alapkövetelmény a kiválasztáskor, hogy az adott vállalat kiemelkedő sikereket tudjon felmutatni saját piacán, illetve eredményes múlttal és olyan növekedési potenciállal rendelkezzen, amely megfelelő alapja lehet a későbbi bővülésnek, legyen az tőzsdei bevezetés, nemzetközi terjeszkedés, vállalatfejlesztés vagy egyéb beruházás.

A BÉT stratégiájának kiemelt pontja a hazai kézben lévő középvállalatok tőkepiacokhoz való hozzáférésének javítása, amely segítségével elérhetővé válik számukra a további növekedés, szintlépés.

A BÉT50 e törekvés egyik legjelentősebb eszközeként funkcionál. Jellemző továbbá, hogy a BÉT50 vállalatok a kiadványban való bemutatkozást követően a Tőzsde további szolgáltatásait is igénybe veszik.

Az eddig bemutatott 250 vállalat közül több mint negyvenen csatlakoztak a BÉT és Londoni Értéktőzsde együttműködésében megvalósuló nemzetközi képzéshez, az ELITE Programhoz, három vette eddig igénybe a tőzsdére lépés finanszírozásában támogatást nyújtó Mentor Programot, és már négy vezette be sikeresen részvényeit a BÉT középvállalatokra specializált, nemrégiben elindított platformjára, a BÉT Xtendre.

 A 2020-as év több szempontból is rendkívüli: a Budapesti Értéktőzsde 30 éves jubileumára vonatkozó terveinket, ahogy globálisan szinte mindent, jelentősen befolyásolta a koronavírus-járvány okozta helyzet. A kialakult helyzetben a tőzsde kkv szektort célzó, gazdaságfejlesztő törekvései még inkább hangsúlyosabbá kell, hogy váljanak. Ennek kiemelt eleme a BÉT50, amely nem csak egy kiadvány, hanem egy aktív és sokszínű közösség is – a tagok között fontos üzleti kapcsolatok születhetnek, értékes diskurzusok indulhatnak el és inspirációként szolgálhatnak, nem csak egymás, de a jelenlegi és leendő vállalkozók számára is, amely a jelenlegi körülmények között különösen fontos.

– mondta el Végh Richárd, a BÉT vezérigazgatója.

Az idei BÉT50 kiadvány elkészítésének folyamata során az egészségügyi óvintézkedések miatt számos, korábban nem ismert akadállyal szembesültünk; ugyanakkor úgy gondolom, a publikáción dolgozó csapat kiválóan vette a kihívásokat. Ezúton is szeretnénk megköszönni a Budapesti Értéktőzsdének, hogy a Deloitte Magyarország támogatást nyújthatott e különleges kiadvány elkészültében.

nyilatkozták a kiadvány szakmai támogatójának, a Deloitte Magyarországnak vezető partnerei, Bíró Balázs és Kóka Gábor.

A kutatómunkában és a kiválasztás folyamatában a Deloitte Magyarország, médiapartnerként pedig a Portfolio Csoport és a Növekedés.hu segítette a BÉT-et. Szakmai támogatást az MKB Bank és a Széchenyi Alapok nyújtott a Budapest Értéktőzsdének.

Az újonnan beválogatott 50 vállalattal most már 250 tagot számlál tehát a BÉT50 közössége, akiknek történetei online is elérhetők a BÉT weboldalán.