Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Hírességek, akik a divatiparban is sikeresek

Siker2019. aug. 19.Növekedés.hu

Azt, hogy mit viselnek a sztárok, mindig árgus szemmel figyeli a nyilvánosság, ezért egyre többen úgy döntenek, belevágnak az üzleti életbe és saját márkát alapítanak.

Kanye West

Kanye West nemcsak huszonegyszeres Grammy-díjas amerikai rapper, de ezenkívül sikeres divattervező is: az általa létrehozott Yeezy cipők még mindig hatalmas népszerűségnek örvendenek. Nemrég például arról cikkeztek, hogy Angliában a rajongók egész éjjel szobroztak egy üzlet előtt, hogy biztosan meg tudják vásárolni a legújabb darabot. A Yeezy sikere sokak szerint egy jó marketing stratégián alapul: limitált mennyiséget gyártanak minden darabból, ezáltal értékesebb, és így horribilis összeget tudnak érte elkérni.

Victoria Beckham

Az ex-Spice Girl tag 2008-ban megalapította saját divatmárkáját, amely 2011-ben elnyerte az év designer márkája címet Nagy-Britanniában, olyan divattervezőket maga mögé utasítva, mint Tom Ford és Stella McCartney. Bár Victoria elsősorban luxus designer darabokat tervez, pár éve összeállt az amerikai Target üzletlánccal, az együttműködés keretében pedig megfizethető áron kínálták az általa tervezett ruhadarabokat.

Mary-Kate és Ashely Olsen

A gyermekszínészként híressé vált Olsen-ikrek 2006-ban létrehozták saját divatcégüket The Row néven, amely nemcsak a divatrajongók körében népszerű. A Wall Street Journal 2012-ben a „Innovator of the Year: Fashion” kategóriában ítélt nekik díjat, illetve a Council of Fashion Designers of America többször is díjazta őket (amit a divatvilág Oscaraként emlegetnek): az év legjobb tervezőinek és legjobb kiegészítő tervezőinek járó elismerését is megkapták már.

Rihanna 

Rihanna több márkával is együttműködött már: a Pumával 2014-ben dolgozott együtt, a német cég a barbadosi énekesnőt választotta kreatív igazgatónak, így ő felelt a női sportkollekciókért. Nemrégiben bemutatták a Savage x Fenty közös fehérnemű kollekcióját, most pedig egy új fejezet kezdődik az énekesnő számára: tervezőként fogja alkalmazni az LVMH luxusipari cég, ami alá olyan márkák tartoznak, mint a Louis Vuitton, a Dior vagy a Givenchy.

Beyoncé

Az énekesnő az angol Topshop lánccal 2016-ban hozta létre ruházati márkáját az Ivy Parkot, amely sportos, de utcán is viselhető holmikat értékesít. A név Blue Ivy, Beyoncé kislányának a nevéből származtatható. A márkát még Philip Green brit milliárdos üzletemberrel indította, de Greent azóta rasszizmussal és szexuális visszaélesekkel vádolták meg, aki erre le is mondott tulajdonjogáról az Ivy Park-ban. Beyoncé nemrég bejelentette, hogy a továbbiakban az Adidassal kollaborálva fog működni a cége: közös ruházati termékeken és sportcipőkön fognak dolgozni.