Ez a hazai csapat a milliárdos médiasztárnak, Oprah-nak is dolgozik
SikerAz informatika terén mozgó Stylers eredetileg egy kollégiumi szobából indult. Ma már amerikai irodájuk is van, itthon pedig olyan cégekkel dolgoztak együtt, mint a MOL, az ELMŰ vagy az Extreme Digital.
Oprah Winfrey, akinek a TV-s műsora Amerikában fogalommá vált, napjainkra közel 3 milliárd dolláros vagyonra tett szert. Akkora birtokot épített, hogy azon a személyzet is csak golfautókkal tud közlekedni. Ő fémjelzi azt a Mediataion Challanger nevű e-kereskedelmi platformot, amelyet a magyar Stylers Group fejleszt és üzemeltet több mint 8 éve.
Szerény kezdetek
Ennek a társaságnak a története a Budapest Műszaki Egyetem egyik kollégiumi szobájában kezdődött, ahol három hallgató Gönczy Gábor, Laczkó Gábor és Tiszavölgyi Péter először egy buli szervezésre specializálódott weboldalt hozott tető alá. A közös projekt megszerettette a trióval az informatikát. Alapítottak is egy közös céget még 2004-ben Stylers Bt. néven. A vállalakozásra ekkor még csak azért volt szükség, hogy mellékesként el tudjanak vállalni néhány szoftverfejlesztési munkát. Az első nagy kiugrási lehetőséget egy amerikai megbízás jelentette.
Gönczy Gábor, miután egy hírlevélben talált egy álláshirdetést, jelentkezett egy New York-i céghez, mint projektmenedzser.
A munkába hamarosan alapítótársait is bevonta és elkészítettek egy prezentációs szoftvert, amely kifejezetten orvosoknak készült. Mivel a fejlesztésüket San Franciscóban is nagy sikerrel mutatták be a helyi TED-konferencián, ezért Amerikában hamar sikerült nevet szerezniük maguknak. New Yorkban még egy saját irodát is létrehoztak. Ez már elég volt ahhoz, hogy kapcsolatba kerüljenek Deepak Choprával. Az indiai származású író, főleg az alternatív gyógyászat képviselőjeként ismert, de van neki egy 150 fős cége is San Diegóban, amely a brandjét képviseli. Miután ennek a vállalatnak bedolgoztak, jó viszony alakult ki Choprával.
Annyira, hogy a Stylers az amerikai székhelyét 2013-ban átköltöztette Kaliforniába.
Ophrah Winfreyhez az indiai írón keresztül sikerült eljutni. Annak a Meditation Challange nevű meditációs oldalnak, melyet a médiavállalatának készítettek, jelenleg közel 4 millió regisztrált felhasználója van, és a napi látogatottság sokszor meghaladja a több mint 1 millió főt is.
Az amerikai megbízásoknál komoly kihívást jelentett az időeltolódás, hisz a munkák nagy részét Magyarországról végezték el. Az amerikai piacról persze elmondható, hogy sokkal érettebb, mint a magyar. A digitalizáció terén jóval előttünk járnak. Míg itthon az online szolgáltatásoknál – így például a Netflixnél – csak most kezdenek rászokni az emberek az előfizetéses rendszerekre, addig Amerikában ez az átállás már évekkel ezelőtt megtörtént. A Stylers-nek pont ezért is fontos az amerikai jelenlét: hisz így ablak nyílik arra, hogy itthon mire lehet számítani a jövőben.
Hazai sikerek
Az már a sors fintora, hogy magyar cégként hiába építettek ki egy impozáns kapcsolati hálót a tengerentúlon, Magyarországon egy ideig így se vették elég komolyan őket. Időbe telt mire itthon is sikerült megerősödniük.
Ma már viszont elmondhatják, hogy olyan nagyvállalatok voltak a megbízóik között, mint az ELMŰ, a MOL, a Cofidis, a Fundamenta, a Profession vagy az Extreme Digital.
Az egyik nagy büszkeségük egy olyan IT megoldás, amely 70 százalékkal csökkentette több száz magasan képzett energetikai mérnök munkáját. Persze a legnagyobb gondot, mint minden komolyabb informatikai cégnél náluk is a szakemberhiány jelenti. Hogy ezt a problémát kezeljék, még 2016-ban Magyarországon létrehoztak egy saját oktatás intézményt, a Braining Hub-ot.
„Természetesen ez arra nem elég, hogy az 50 fős közösségünket juniorokkal töltsük fel, viszont a Hubnak hála kezelni tudjuk a munkaerő-hiányt”
– mondja Gönczy Gábor, aki hozzátette: eleve figyelni kell arra, hogy a kezdők száma ne legyen túl nagy egy cégnél és megfelelő mentorálást kapjanak. A húszas éveik elején pont abba a hibába estek, hogy rengeteg „zöldfülüt” vettek fel, ami viszont a várakozásokkal ellentétben csak visszafogta a teljesítményüket.
A válságoktól viszont nincs nagy félnivalójuk. Ha jön egy krízis akkor általában a cég forgalma meg is ugrik, mivel a nehéz időszakok idején rengeteg vállalat igyekszik a digitalizáció útjára lépni. A koronavírus járvány elején ugyan még volt egy kis bizonytalanság, ugyanis egy nagy partnerük kiesett. Mostanra azonban az elmondásuk szerint inkább biztonságot és hálát éreznek.
„Biztonságot azért, mert a legtöbb partnerünk digitális stratégiai gondolkodása érett ahhoz, hogy előre tekintsenek. Hálát pedig azért, mert ehhez kiválóan és agilisan csatlakozni tudott a Stylers Group és a Braining Hub teljes közössége.”