Megreformálná a diákkedvezményeket az MVM Edison startup verseny nyertese

Siker2022. máj. 13.Dajkó Ferenc Dániel

Hatodik alkalommal szervezi meg az MVM a startup és scaleup cégeknek szóló versenyét. Az Edison azonban nem csak egy verseny, de mentor program is egyben. A nyertes egy akár 50 millió forintos befektetést is kaphat a projektjéhez. Megszülettek az MVM Edison startup verseny eredményei.

Eredmény született a hatodik MVM Edison starup versenyen 

Eredményt hirdettek az MVM Edison startup verseny döntőjében. Az MVM Csoport a versenyt startupok, spinoffok, kis- és középvállalkozások, valamint egyetemi hallgatók és magánszemélyek részére hirdette meg. Az indulóktól a vállalat innovatív, az energetikát és energiatudatosságot érintő valamint kreatív fejlesztési ötleteket vár. A cél, hogy olyan ötleteket tudjanak felkarolni, amik megkönnyítik a felhasználók mindennapjait, emellett hatékonyabbá tehetik az energetikai szektor működését.

Hatodik alkalommal szervezték meg az MVM Edison startup versenyt. Az idei évben pedig több mint 180 csapat és ötlettulajdonos döntött úgy, hogy szeretné elhozni az ötletét erre a versenyre – ismertette Rákóczi Feri, a döntő műsorvezetője.

Végül 7 csapat került be az ötletfázisú döntőscsapatok közé – tette hozzá.

Olyan emberekkel fogunk a mai napon találkozni akik már ezzel, hogy bejutottak a döntőbe, kiérdemelték a jövőcsináló nevet, mert hogy az elmúlt években olyan fantasztikus dolgokkal találkozhattunk, amik szerintem a mi jövőbeli életünkben igazán nagy nyomot fognak hagyni

-fogalmazott.

Kiemelte, hogy a döntős csapatok egy komoly felkészítésen vettek részt azt elmúlt hetekben, hogy megfelelően tudják prezentálni az ötletüket a döntőn rendelkezésükre álló csapatonként 3-3 percben.

A csapatokat egy szakmai zsűri értékelte. A zsűri tagjai Bertalan Zsolt, az MVM csoportszintű technológiai és innovációs igazgatója; Répássy Zsuzsanna Réka, az ittaSzezon.com alapítója; Vojtek Endre, az MVM Zrt. kereskedelmi és ügyfélkapcsolati vezérigazgató-helyettesi senior tanácsadója; Sitányi László, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány szakmai és gazdasági vezetője; valamint Hajnal Tamás, a Széchenyi Alapok Zrt. vezérigazgatói tanácsadója voltak.

A zsűri tagjai: Bertalan Zsolt, az MVM csoportszintű technológiai és innovációs igazgatója; Répássy Zsuzsanna Réka, az ittaSzezon.com alapítója; Vojtek Endre, az MVM Zrt. kereskedelmi és ügyfélkapcsolati vezérigazgató-helyettesi senior tanácsadója; Sitányi László, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány szakmai és gazdasági vezetője; valamint Hajnal Tamás, a Széchenyi Alapok Zrt. vezérigazgatói tanácsadója és a verseny műsorvezetője, Rákóczi Feri.

A fenntarthatóság jegyében

Nyitóbeszédében Bertalan Zsolt, kiemelte, hogy napjaink egyik legtöbbet emlegetett témája a fenntarthatóság és ez az MVM Csoportnál sincs másként. Az energetika világába ez épp oly fontos, mint az élet többi terén. A rohamosan fejlődő 21. században a fenntarthatóság nehezen képzelhető el innováció nélkül – húzta alá.

Elmondta, hogy az MVM is számos új stratégiai együttműködést kötött a kutatás-fejlesztés és az innováció terén különböző egyetemekkel, kutatóintézetekkel partnercégekkel, hazánkban és külföldön egyaránt.

Velük közösen folytatunk kutatási projekteket, szervezünk innovációs eseményeket, ezen keresztül és támogatva például az egyetemi innovációt, az új generációt. A fenntartható fejlődés keretében az MVM Csoport a hagyományos energiaipari tevékenységek mellett új üzleti területeken is jelen van. Ilyen a például az e-mobilitás, az energiatárolás, vagy az energiahatékonysági megoldások, az energiamenedzsment szolgáltatás, de akár a biztosítási piacot is említhetném. A fenntarthatóság jegyében az MVM a karbonmentes hidrogén előállítása alkalmazása terén is megjelenik, 2030-ra a karbonmentes hidrogén előállítás központi szereplőjévé kíván válni – sorolta.

Az MVM Smart Future Lab Zrt. gondozásában ahogy hallottuk, már hat éve elindított Edison Startup Versenynek az elmúlt években is még nagyobb jelentősége lett. A pandémia okozta nehézségekkel is meg kellett küzdeni, nem csak nekünk, hanem minden kis, közepes és nagy vállalkozásnak is. A kialakult helyzetre reagálva az MVM Edison Startup verseny minden eddigieknél erőteljesebb digitalizációja volt a válasz. Ma is itt a digitális térben találkozunk. Így nem meglepő, ám annál nagyobb öröm, hogy idén is mintegy 186 pályázat érkezett. Ezévben a fenntarthatóság jegyében szintén a smarthome, smartcitiy, e-mobility és IoT témakörökben vártuk mind a kezdeti fázisban lévő startupok, mind pedig az érettebb fázisban lévő scaleupok jelentkezését. Büszkeséggel tölt el, hogy immár az MVM Edison egy önálló márka a startup világ kiemelten fontos szereplőjévé vált

– fogalmazott.

A helyezést elért csapatok

A versenyen induló csapatok közül a képzeletbeli dobogó harmadik fokára a GreenMap nevű csapat állt. A nyereményük 1 millió forint. A projektjük, a GreenMap tulajdonképpen egy olyan applikáció, ami megmutatja a közelben lévő hulladékgyűjtő pontokat, elnavigálja oda a felhasználót és segít, hogy a különböző típusú hulladékokat hol lehet leadni, hiszen ez gyakran problémát jelent a mindennapi élet során.

A harmadik helyezést elért csapat tagjai: Borcs András, Fábián Zsanett, Gulyás Márk, Lengyel Dávid, Lengyel László.

A második helyezést a Mikrokert érte el, az ő díjazásuk 3 millió forint. A Mikrokert csapat tagjai: Koszecz Sándor, Futaki Gergely, Kocziszky László, Koszecz Andrea, Koszecz Attila, Orovecz Norbert, Szentesi Nóra.

A Mikrokert célja újra vonzóvá tenni az otthoni növénytermesztést. A Mikrokert a felhasználónak tulajdonképpen egy esztétikus, akár fél négyzetméteren beüzemelhető termesztőberendezést kínál, amelyben mindenki magának megtermelheti otthon a paradicsomát.

A versenyt a Diverzum csapata nyerte. A csapat tagjai Bujtor Bálint, Gyarmati Fanni, Inotay Lilla, László Miklós. Ők vehették át az első helyezettnek járó díjat, ami 5 millió forintot jelent, valamint lehetőséget egy legfeljebb 50 millió forint értékű magvető befektetésre az MVM Csoport inkubátor cége, a Smart Future Lab részéről.
A Diverzum egy olyan platform, ami a diákoknak segít abban, hogy a legtöbbet hozhassák ki a tanulóéveikből azáltal hogy a DIVERZUMON keresztül hozzájutnak a kedvenc márkáik exkluzív kedvezményeihez. A Diverzumot a készítői azért hozták létre, mert itthon elég kevés diák kedvezmény elérhető a diákok számára. Ez a platform viszont cégekkel leszerződve nyújt számukra egyedi kedvezményeket.

A verseny nyertes csapatának a bemutatkozó kisfilmje megtekinthető az alábbi videóban: