Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Ezek a leginkább kerékpárbarát városok a világon

Utazás2019. dec. 1.Növekedés.hu
A rovat támogatója:

A toplistán az első helyezett a hollandiai Utrecht lett, ahol a lakosok több mint a fele rendszeresen biciklivel közlekedik.

Egy biztosítással foglalkozó startup, a Coya aszerint értékelte a városokat, mennyire pártolják a biciklis közlekedést. Valószínűleg Amsterdam vagy Koppenhága jut elsőként az eszünkbe, amikor kerékpárosbarát városok kerülnek szóba. A Coya által összeállított ranglistán ezek a városok is előkelő helyen végeztek, az ötödik és a negyedik helyet sikerült megszerezniük, de a kerékpárosok paradicsoma Utrecht lett.

Az utrechti hatóságok az évek folyamán folyamatosan bővítették és javították a kerékpáros infrastruktúrát a városban. A kerékpárutak kiváló minőségűek és védettek, a tárolók pedig biztonságosak.

Utrecht a világ legnagyobb kerékpártárolójával is büszkélkedhet: a vasútállomás mellett kialakított parkolóház például több ezer kerékpár biztonságos elhelyezésére alkalmas.

Becslések szerint 2020-ig 33 ezer biciklit tudnak majd itt elhelyezni. A kerékpárosok rámpán gurulnak be a parkolóhelyükre, majd egyszerűen felsétálnak az állomásépületbe. Egy dokumentumfilmből az is kiderül, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően ma már az utrechti háztartások 98 százaléka rendelkezik legalább egy kerékpárral, de a háztartások felében három vagy annál is több van.

A napi kerékpáros utazások száma pedig elérte a 125 ezret.

A Coya felmérése számos olyan tényezőt megvizsgált, amelyek befolyással lehetnek a kerékpárosokra, ideértve a bűnözést és a biztonságot, az infrastruktúrát, a kerékpár-megosztás lehetőségeit és az olyan különleges eseményeket, mint például az autómentes napok.

A top 10-es mezőnyt az európai városok uralják, egy kivétellel: a kínai Hangcsou a hetedik lett.

A németországi Münster - amely a második helyre került – szintén sok pénzt és energiát fektetett be a kerékpáros infrastruktúrába, hogy ösztönözzék a kerékpárhasználatot és lehetővé tegyék a biztonságosabb közlekedését. Ennek eredményeképp a város lakosságának már csaknem kétötöde rendszeresen utazik kerékpárral.

A felmérés nem igazán érintette a régiós országokat. Ljubljana a 43., míg Varsó az 59., Krakkó pedig a 68. helyre került.

Bár az, hogy mennyire biztonságos biciklivel közlekedni, jelentős eltéréseket mutat a vizsgált városokban, de még mindig sokkal több ember hal meg krónikus betegségekben, amelyeket a testmozgás hiánya és a rossz levegőminőség okoz, mint közúti balesetekben.