Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

A Telenor és a Telekom a második hullám miatt változtatott ügymenetén

Elemzések2020. szept. 17.Devecsai János

Most, hogy hazánkban a megbetegedések száma újra meglódult, a Telenor és a Magyar Telekom is változtatott a belső ügymenetén.

A járvány elején, a szigorú járványügyi intézkedések idejében a net-használat hirtelen egyik napról a másikra szállt az égbe. Bár a szabályok lazítása után csitult a helyzet, az elmúlt hónapok így is kiugró netes forgalmat produkáltak.

A hívások és az adatforgalom terén is az augusztus volt a nyár legerősebb hónapja. A hívások hosszát tekintve augusztusban 10-15 százalékos növekedés volt tapasztalható a hálózaton a tavalyi időszakhoz képest. Az adatforgalom-növekedés mind a három nyári hónapban 25-30 százalékos növekedést mutatott. Évek óta trend, hogy növekszik az össz-mobilnethasználati forgalom. Azt, hogy az idei nyári növekedés jelentősen meghaladta a szokásos trendet, valószínűsíthetően az is okozta, hogy a járvány miatt többen maradtak otthon vagy nyaraltak belföldön.

mondták el a Növekedés.hu-nak a Telenor Magyarországnál. Ami a most tomboló második hullámot illeti, a Magyar Telekom a helyzetet így értékelte a lapunknak:

Általánosságban elmondható, hogy a mobil- és a vezetékes internetforgalom normál körülmények között is folyamatosan növekszik. Az utóbbi 1-2 hétben – a COVID újabb hullámával - nem figyeltünk meg kiemelkedő adatforgalom növekedést, így a növekvő tendenciát figyelembe véve ma körülbelül az első hullám közepe/végével megegyező mobil-forgalmat tapasztalunk. A vezetékes adatforgalmat tekintve, hasonlóan normál forgalmi növekedést látunk, jelenleg körülbelül a március eleji forgalmi szint mérhető.

Bár a nethasználat alapján úgy tűnik, hogy a többség nagyjából épp úgy éli az életét a második hullám idején, mint a nyáron, amikor alig voltak új megbetegedések, a távközlési cégeknél már merőben más a helyzet.

A Telenor törökbálinti székházában például szeptember elsejétől rugalmas munkavégzésre álltak át, ami azt jelenti, hogy mindenki saját maga mérlegeli és döntheti el – a vezetőjével egyeztetve, valamint a hatékonysági és biztonsági szempontok figyelembevételével –, hogy otthonról vagy az irodából dolgozik.

A hétfőt és a pénteket továbbra is megtartották home office napnak vagyis ilyenkor mindenki otthonról dolgozik.

Emellett az irodaházban nem lehetnek 50 százaléknál többen az alkalmazottak.

A társaságnál egy nyolcfős csapat folyamatosan dolgozik a helyzet értékelésén és a különböző lehetséges forgatókönyvek felállításán, amelynek köszönhetően, amikor szükséges, gyorsan tudnak reagálni.

A vállalatnál úgy tartják, hogy az irodaházban - folyamatosan ellenőrzött körülmények között - biztonságosabb a munkavégzés azoknak, akik bármi miatt nem tudnak otthonról dolgozni, és más külső helyszínről dolgoznának.

Hogy a kockázatokat be tudják azonosítani, az értékelés után pedig meg tudják hozni a hatékony válaszlépéseket bevezettek egy koronavírus-protokollt is, amelynek az alapja az önkéntes bejelentési rendszer. Ebben minden munkatárs jelezheti, ha külföldi utat tervez, külföldön járt, közvetlen környezetében fertőzött vagy potenciálisan fertőzött személlyel találkozott, vagy él együtt. Ugyanígy belső adminisztrációs rendszerben jelezhető, ha valaki tüneteket észlel magán. Nem csak a COVID ismert tüneteivel, hanem bármilyen tünet esetén az a gyakorlat, hogy az érintett személy maradjon otthon, ne érintkezzen a munkahelyi közösséggel. Az üzleti utazások nem engedélyezettek.

A Magyar Telekomnál közben szeptembertől ismét átálltak a távmunkára. A telephelyeikre csak azok a kollégák mennek be, akiknek ez nélkülözhetetlen a feladatuk ellátásához.

A létesítéssel és hibaelhárítással foglalkozó műszaki kollégáink változatlan feltételekkel végzik munkájukat annak érdekében, hogy a kapcsolattartáshoz, távmunkához, távoktatáshoz a megfelelő feltételeket biztosíthassuk

nyilatkozták.