Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Meglepő helyekről kap pénzügyi tanácsokat a Z generáció

Elemzések2022. dec. 4.Növekedés.hu

Valószínűleg itt az ideje, hogy a befektetési tanácsadók, akik fiatalabb ügyfeleket szeretnének megnyerni maguknak, újragondolják értékesítési módszereiket. A Z generáció manapság a TikTok-on és a YouTube-on tájékozódik a pénzügyekről.

Egy új felmérés szerint a fiatal amerikaiak több mint egyharmada azt állította, hogy pénzügyi tanácsokat a TikTok felületéről szerez, egyharmaduk pedig YouTube-videókat néz, ha a témában tanácsra van szüksége.

A Vericast marketingcég által készített felmérés szerint a Z generációsok (1997-2012 között születettek) mindössze 24 százaléka mondta, hogy pénzügyi tanácsadóval vagy brókerrel dolgozik együtt.

Ezek az eredmények azt sugallják, hogy a tanácsadóknak és más pénzügyi szolgáltatóknak alaposan át kell gondolniuk a marketingstratégiájukat, és meg kell fontolniuk jelenlétük erősítését azokon a digitális csatornákon, ahol a fiatalabb befektetők az idejük nagy részét töltik.

Egyértelmű, hogy a pénzügyi intézményeknek szükségük van a gyors innovációra és az ügyfelek megtartására irányuló megközelítésük újragondolására

- mondta Stephenie Williams, a Vericast alelnöke.

A bankoknak és a hitelszövetkezeteknek új csatornákat és platformokat kell használniuk a fiatalabb generációk eléréséhez.

A felmérés szerint bár a fiatalabb befektetők a népszerű digitális csatornákon keresik a pénzügyi tanácsokat, ez az idősebb korosztály körében már nincs feltétlen így.

A millenniumi generáció (1981 és 1996 között születettek) mindössze 13 százaléka mondta, hogy a TikTok-on keresztül szerez értesüléseket a pénzügyekről. Ez az arány az X generáció (1965 és 1980 között születettek) körében 6 százalékra, a baby boomereknél (1946 és 1964 között születettek) pedig 1 százalékra csökkent.

Hasonló a helyzet a YouTube esetében is: az millenniumi korosztály 22 százaléka mondta azt, hogy pénzügyi tanácsokért a videós oldalt keresi fel, ez az X generációs válaszadók körében 19 százalékra, a baby boomerek körében pedig 8 százalékra esett vissza.

A felmérés fontosabb megállapításai közül érdemes még kiemelni, hogy újra bebizonyosodott: az emberek pénzügyi és érzelmi jólléte közötti szoros az összefüggés.

A válaszadók 75 százaléka szerint a banki egyenlegük hatással van a mentális egészségükre.

A felmérésben a pénzügyi prioritásokról is voltak kérdések: 48 százalékuknak a megtakarítás növelése most a legfontosabb cél, 47 százalékuk pedig azt reméli, hogy tudja törleszteni az adósságát. Mindössze 21 százaléka mondta, hogy a részvénybefektetéseket helyezi előtérbe.