A Z generációnak a vállalati kultúra és az előrébb jutás a legfontosabb
HRA 1997 és 2010 között születtek már a korai felnőttkorba léptek, legtöbbjük pedig hamarosan belép a munkaerőpiacra. Mit csinálnak másképp, és miben gondolkodnak másképp, mint az előbbi generációk?
A Z generáció tagjai, vagy más néven, a „digitális bennszülöttek” közül sokan ezidőtájt fejezik be a középiskolai, vagy egyetemi tanulmányaikat, hamarosan pedig belépnek a munkaerőpiacra.
A Visual Capitalist oldalán megjelent érdekes összeállításból kiderül, mi jellemzi pontosan a digitális bennszülötteket általánosságban, és a munkahelyükön.
Ismerjük meg a Z generációt, ahol...
- 98 százalékuknak van okostelefonja
- 92 százalékuknak van digitális lábnyoma
- 50 százalékuk napi 10 órát tölt az online világban
- 70 százalékuk több mint 2 órát YouTube-ozik
- 40 százalékuk telefonfüggőnek vallja magát
- 80 százalékuk lehangoltnak érzi magát, ha nincsenek az elektronikus eszközeik közelében
A Z generáció a munkahelyen
- 72 százalékuk a szemtől-szemben beszélgetést kedveli jobban
- 69 százalékuk a saját munkaterületet preferálja
- 77 százalékuk várhatóan a korábbi generációnál keményebben fog dolgozni
- 75 százalékuk több szerepet is vállalna egy szervezetben
- 36 százalékuk szerint az egyenlőség a legfontosabb
- 72 százalékuk érzi úgy, hogy manapság a faji egyenlőség az egyik legfontosabb téma
- 80 százalékuk szeretne középméretű, vagy nagyobb vállalatnál dolgozni
A felsőoktatási tanulmányaik befejeztével a legfontosabb, hogy megteremtsék maguknak az anyagi függetlenséget, és megtalálják azt a munkát, ami legjobban illik hozzájuk.
Egy munka esetében a két legfontosabb dolognak az erős vállalati kultúrát és az előrébb jutási lehetőséget jelölték meg. A Z generáció tagjai szerint annak érdekében, hogy sikeresek legyenek a munkájukban, fejlett kommunikációs és a problémamegoldó kézségekkel kell rendelkezniük.