Kína már a Starbucksot is lenyomná

Hírek2019. márc 24.Növekedés.hu

Egy startup azt a célt tűzte ki, hogy Kínában megszerzi a piacvezető szerepet a Starbuckstól, a világ legnagyobb kávézóláncától. A gyorsan bővülő kínai kávézólánc sikerének titka, hogy aláment a Starbucks árainak, illetve működési modellje az elvitelre, házhozszállításra épül.

A Luckin Coffee kínai startup bevallott célja, hogy „legyőzze a Starbucksot Kínában”. Jól halad efelé a cég, ugyanis tavaly, működésük első évében, kétezer kávézót nyitottak Kínában. Az idei tervek pedig további 2500 egység beindításáról szólnak. Ha ez megvalósul, akkor be is előzik a Starbucksot.

Az amerikai cég ugyanis 3600 kávézóval van jelen Kínában, amely globális szinten a lánc második legnagyobb piacának számít.

A Luckin sikere az innovatív – alacsonyabb működési költséggel járó – üzleti modelljében gyökerezik: a legtöbb kávézójuk ugyanis csak elvitelre szolgálja ki a fogyasztókat, akik egy alkalmazáson keresztül tudják leadni előre a rendelésüket.

A Starbucks egészen tavaly augusztusig nem szállította házhoz termékeit, ami Jeffrey Towson, a Pekingi Egyetem közgazdászprofesszora szerint „szinte bűnnel ért fel” Kínában, ugyanis a szektorban általános az igény a kiszállításra a kínai emberek részéről.

Az amerikai cég tavaly nyáron végül az Alibaba kínai technológiai óriáscéggel állt össze a kiszállítási szolgáltatások nyújtására.  

A Luckin népszerűségének másik oka, hogy kávéi olcsóbbak a Starbukshoz képest. Egy latte az amerikai láncnál 4,28 dollárba, míg a Luckinnál 3,54 dollárba kerül.

A Luckin gyorsan kialakult népszerűsége révén helyet kapott az unikornisoknak nevezett leggyorsabban fejlődő startupok kínai listáján. Tavaly a cég közel 120 millió dolláros veszteséget könyvelt el, amit a startup marketing igazgatója, Jang Fej a cég terjeszkedésével magyaráz.

„Jelenleg arra fókuszálunk, hogy minél több helyen megjelenjünk, és minél gyorsabban szolgáljuk ki a fogyasztóinkat” – mondta a Raconteur.net brit üzleti portálnak. 2018 végi finanszírozási körben a cég 200 millió dollárt tudott bevonni, amivel értéke 2,2 milliárd dollárt tesz ki.

Jeffrey Towson szerint a valódi piaci kihívást a Starbucks és a Luckin számára nem azt jelenti, hogy egymástól szipkázzák el az ügyfeleket, hanem hogy minél jobban bővítsék a kínai kávéfogyasztók bázisát. Jelenleg ugyanis még nem mondható nagy kávéfogyasztó nemzetnek a kínai.

Az egy főre jutó átlagos kínai kávéfogyasztás évi 3 csészét tesz ki, miközben ez az Egyesült Királyságban 250, az USA-ban 363 csészét jelent.

A kínai piac azonban nagyon gyorsan bővül, a növekedés mértéke nyolcszoros a világpiaci átlaghoz képest a Nemzetközi Kávé Szervezet adatai szerint.  

SIKERSZTORIK
A Google és a Facebook coach-a szerint ez kell a sikerhez
Melody Wilding viselkedés-kutató szerint azok a vezetők, akik folyamatos nyomás alatt állnak, olyan készségeket gyakorolnak, amely segítségével a legtöbbet tudják kihozni magukból és másokból.
Siker2019. ápr 14.
Tudta, hogy az isteni Michelangelo zseniális üzletember is volt?
Levélváltásaiban jellemzően nem művészetről, sokkal inkább olcsón megszerezhető birtokokról, szerencsés adásvételekről folyt a szó.
Siker2019. ápr 6.
Erről mondott le Bill Gates és Warren Buffett a siker érdekében
Amikor valakinek a sikerére gondolunk, gyakran megfeledkezünk arról, hogy annak eléréséhez mennyi erőfeszítés szükséges.
Hírek2019. feb 1.
A briteket kiléptető Michel Barnier Európa legveszélyesebb embere
A francia néppárti politikusnak nemcsak Theresa Mayt sikerült kiütnie a ringből, de eddig azt is elérte, hogy az Unió végig egységes maradjon mögötte.
Elemzések2019. ápr 12.
Jeff Bezos volt felesége lesz a harmadik leggazdagabb nő
A válás után közel 36 milliárd dollár illeti majd meg MacKenzie Bezost, az Amazon-alapító feleségét.
Hírek2019. ápr 7.
A világ 10 legjobb üzleti egyeteme – Európa beelőzte a nagy amerikai fellegvárakat
Rögtön az első helyen egy európai intézmény, amely beelőzte a nagy amerikai fellegvárakat: a Harvardot, az MIT-t és a Standfordot. Ne Oxfordra gondoljunk!
Hírek2019. ápr 14.
Weiss Manfréd: a XX. század leginnovatívabb magyar vállalkozója
A csepeli mágnás báró úgy pörgette fel a magyar gazdaságot, ahogy arra azóta sem volt példa.
Elemzések2019. márc 24.