Kiváló eredmények a Budapest Bank kisvállalkozási üzletágánál

Hírek2019. nov 5.Növekedés.hu

A kisvállalkozások jelentik a magyar gazdaság egyik legfontosabb motorját, meghatározó szerepet játszanak a hazai gazdaság teljesítményében, ezért a Budapest Bank hosszú ideje elkötelezett támogatójuk és együttműködő partnerük. A bank folyamatosan fejleszti a kisvállalkozók elvárásaihoz igazodva termékeit és szolgáltatásait, amelynek eredményeként ezt az üzletágat dinamikus növekedés jellemezte az év első kilenc hónapjában.

Élénkülő vállalkozási kedv jellemzi a magyar gazdaságot: mintegy 15 %-kal nőtt az újonnan alakuló vállalkozások száma és a hitelfelvételi kedv is erősödött. Az elmúlt 2-3 évben lendületet vett a kisvállalkozói hitelezés, igaz ez mind a klasszikus, éven belüli folyószámla-és forgóeszköz típusú hitelek felvételére, mind a beruházási hitelekre. Nőtt a beruházási hajlandóság, ami jól mutatja, hogy a vállalkozók szerint érdemes beruházni a növekedésbe.

Ezt megalapozza az alacsony kamatkörnyezet, segítik az államilag támogatott hitelkonstrukciók, és a bankok által hasonlóan kedvező feltételekkel nyújtott saját forrású hiteltermékek is. 

Az év első kilenc hónapjában mi is lépést tartottunk a piac lendületével, bizonyos területeken jelentősen javítottunk a korábbi pozícióinkon. Hitelállományunk 13 %-kal bővült, az új hitelkihelyezések 30%-kal nőttek, az új kisvállalkozói ügyfelek száma pedig 41%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, ezek eredményeként az üzletág bevételei 15%-kal növekedtek. Ezzel a 0-200 millió forint közötti szegmensben a 3. helyezést, míg az 50-200 millió forint közötti árbevétellel rendelkező vállalkozásoknál 2. helyezést értük el

 – mondta el mondta el Dancsné Engler Bernadett, a Budapest Bank kisvállalkozási üzletágvezetője. 

A cégek számára a hitelválasztásnál a legfontosabb szempont az alacsony kamat, majd ezt követi az egyszerű igénylési folyamat és a gyors folyósítás. A kisvállalkozók azt várják el a bankoktól, hogy a vállalkozásuk igényeinek és élethelyzetének megfelelően szakértő módon, rugalmasan és az ajánlatokat személyre szabva szolgálják ki őket.

Ezeket az elvárásokat termékfejlesztésünk során is figyelembe vesszük, így például a kisvállalkozásoknak szóló hitelajánlatainkat is ezek mentén alakítottuk át ebben az évben. Mindezek nyomán a maximum 200 millió forint éves nettó árbevételű gazdasági társaságok és egyéni vállalkozók 18 hónapos működési múlttól nálunk már akkor is hitelhez juthatnak, ha EVÁ-sok vagy KATÁ-sok. Az igénylés gyors és rugalmas: a bank előre tájékoztatja az ügyfeleit a szükséges dokumentumokról, és a dokumentációs igény is  minimális, pl. gazdasági társaságok esetében főkönyvi kivonatra sincs szükség. A kölcsönök szabadon felhasználhatók a vállalkozás gazdálkodásával összefüggésben, hitelkiváltásra is, tárgyi fedezet nélkül. Például a folyószámlakölcsönnél egy a lejáratnál visszafizetés nélkül megújítható keretösszeget hagy jóvá a bank a folyószámlán 12 hónapos futamidőre, az éven túli kölcsönt pedig 13 és 72 hónap közötti futamidőre nyújtjuk fix havi törlesztőrészlettel

– emelte ki Dancsné Engler Bernadett.

A banki termék- és szolgáltatáspaletta egyre inkább uniformizálódik, mindez intenzív árazási versennyel párosul. A banki szolgáltatások és termékek közötti különbség az áron túl elsősorban abban mutatkozik meg, hogy ezeket mennyire könnyen tudják elérni az ügyfelek, milyen az együttműködés a kapcsolattartójukkal, mennyire elérhetőek a bankfiókok az online értékesítési csatornák vagy digitális szolgáltatások. Sokszor az utóbbiak döntenek egy-egy szolgáltató mellett vagy ellenében.

Az elmúlt időszakban, a digitalizációval és az okos eszközök fejlődésével párhuzamosan, a szolgáltatás teljessége – az hogy, mennyire oldja meg az adott problémát – és a minőségé vált hangsúlyossá. Ez a trend már jelen van a pénzügyi, illetve banki szolgáltatók piacán is, ami a jövőben a bankválasztás elsődleges szempontja lehet. Hosszú távon azok a szolgáltatók tudnak előnyre szert tenni, akik az ügyféligényt és az ügyfélélményt helyezik egyre tudatosabban előtérbe, akik elsősorban megoldásokat és nem terméket értékesítenek, így növelve az ügyfélélményt.

Úgy látjuk, hogy a magyar kisvállalkozások hatékonyságát és ezzel együtt versenyképességét folyamatosan lehet növelni, és ebben fontos szerepe van a megfelelő időgazdálkodásnak. Bankunk szeptemberben 500 cégvezető megkérdezésével egy a magyar vállalkozók időmenedzsmentjét vizsgáló kutatást végzett. Ebből kiderült, hogy a cégek vezetőinek túl sok idejét rabolja el az adminisztráció, különös tekintettel a számlázásra és banki ügyek intézésére, holott ezt az időt akár új ügyfelek szerzésére, vállalkozásuk vagy önmaguk fejlesztésére is fordíthatnák. Ezen a problémán fog segíteni a jövő év elején bevezetésre kerülő, digitális megoldásokra épülő pénzügyi asszisztens termék- és szolgáltatáscsomagunk, amellyel jelentősen tudjuk javítani a vállalkozások időgazdálkodásának hatékonyságát

– mondta el Dancsné Engler Bernadett, a Budapest Bank kisvállalkozási üzletágának vezetője. 

A bank meggyőződése, hogy olyan innovatív megoldásokat kell nyújtania az ügyfelei részére, amelyek azonnali segítséget és választ adnak a kutatásban is felismert problémákra, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy arra fordítsák idejüket, ami igazán fontos a számukra: családjukra, tudásbővítésre vagy üzletfejlesztésre. (X)