Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

4 pszichológiai ok, ami miatt nehéz ellenállni a legújabb iPhone modelleknek

Tech2021. jan. 24.Növekedés.hu

Steve Jobs 2007-ben jelentette be az első iPhone-t, azóta az Apple több mint 20 modellt adott ki. Az amerikaiak több mint 80 százaléka rendelkezik okostelefonnal, és tavaly 900 millió aktív iPhone volt a világon. Mégis, amikor az Apple tavaly bemutatta az iPhone 12-t, becslések szerint csak az első 24 órában kétmillió ember rendelte meg a készüléket. Miért olyan nehéz ellenállni a legújabb modelleknek? Ennek járt utána a CNBC.

„Mi a következő” mentalitás

Minden új iPhone új funkciókkal rendelkezik: például az iPhone 12 nagyobb képernyővel, gyorsabb 5G hálózati kapcsolattal és fejlettebb kamerákkal büszkélkedhet. A legtöbb embernek a jelenlegi iPhone készüléke is teljesen jól működik, mégis megveszik a legújabbat. Kelly Goldsmith, a Vanderbilt Egyetem marketing docense szerint ennek az lehet az oka, hogy az embereket vonzza a minőség és az innováció. Katie Martell marketing tanácsadó pedig úgy véli, hogy

minden új telefon, és maga az Apple, mint márka, a „holnapot” képviseli, amelyet a fogyasztók általában nagyra tartanak. Olyan világban élünk, ahol az újdonságok számítanak a legértékesebbnek.

Státusszimbólum

A szakértők szerint a legújabb és a legjobb telefon státuszszimbólum. Állandóan magunkkal hordjuk, így információkat továbbít rólunk más embereknek. A legújabb iPhone használata növelheti önbecsülést, és arra emlékeztethet, hogy nem az elavult technológiát használjuk, naprakészek vagyunk.

Minden alkalommal, amikor ránézünk a telefonra, az mond valamit arról, hogy kik vagyunk, és megerősíti saját identitásunk bizonyos aspektusait

- mondja Goldsmith.

Külső nyomás

Egy új iPhone megjelenésekor az Apple üzletek előtt általában kígyózó sorok alakulnak ki, már órákkal a nyitás előtt. Tavaly, az iPhone 12 megjelenésekor is hosszú sorok alakultak ki az Apple boltok előtt, dacára a világjárványnak. Goldsmith szerint két viselkedésgazdasági elgondolás játszik ilyenkor szerepet: társadalmi bizonyíték (az emberek meggyőzése arról, hogy más emberek is akarják a terméket) és a ritkaság (a félelem, hogy lehet, hogy nem jut nekünk a termékből). Kutatások kimutatták, hogy

ha azt hisszük, hogy egy tárgyból kevés van, az fokozza az érdeklődésünket és pánikba esünk attól, hogy gyorsan kell döntenünk. Ilyenkor nem nézünk utána más lehetőségeknek, megvesszük inkább a ritkaságot.

Társadalmi élmény

A szakértők végül arra hívják fel a figyelmet, hogy az Apple kiváló munkát végzett a társadalmi élmények kiaknázásában: a bejelentések, a készülékek bemutatás, a feszült várakozás az új modellekre – mindez egy új, másfajta élményt nyújt, nem olyasmit, amit a cég versenytársainál érezhetnénk, miközben a legújabb telefont várjuk.

(via CNBC)