A kannabisz tartalmú sör és jutalomfalat izgalomba hozta a nagy cégeket
ElemzésekA nagyvállalatok azért küzdenek, hogy részesedjenek a 160 milliárd dolláros kannabiszpiacból, és olyan sokféle terméket fognak kínálni, mint a kannabisz-tartalmú sör és jutalomfalat, tudtuk meg a Standard & Poor's által közzétett jelentésből.
Ez a növekedés az olyan ágazatokra lesz érvényes, mint az egészségügy, az alkoholos italok, a dohányárú és a szépségápolási termékek. A kannabisz üzlet két legnagyobb befektetője az Altria, aki a Philip Morris cigaretta tulajdonosa, és a Constellation Brands, akihez a Corona sör tartozik. A két cég egyenként 1-1 milliárd dollárt fektet be ezekbe a termékekbe – írja a S&P jelentést közlő BBC.
Alkohol kontra kannabisz?
A kannabisz, a növények egy családja, ami olyan vegyületeket tartalmaz, mint a tetrahidrokannabinolt (THC: az elmét és a hangulatot befolyásolja) és a kannabidiolt (CBD: orvosi kezeléseknél használt vegyület). A vállalatok keresik az utat a növekedésre, miközben nyomás alatt állnak az eddigi üzleteik tekintetében. Nézzük például az alkoholt.
A jelentés szerint a fiatalok kevesebbet isznak, és inkább a rekreációs kannabiszhoz nyúlnak a lazítás érdekében.
Ezen felül az egészségügyi és szépségápolási termékeknél, az alkoholmentes italoknál, valamint a dohányiparban is növekedés várható.
Ez legális?
A jelentés az Euromonitor adatai alapján készült. A 150 milliárd dollár összértéknek a 90 százaléka illegális. Az Euromonitor szerint a törvényes kannabiszpiac összértéke mintegy 166 milliárd dollárra fog nőni 2025-ig. A jelentés szerint a fogyasztói nagyvállalatok előállnak majd a saját termékeikkel, illetve összefognak kisebb vállalkozásokkal, akik már rendelkeznek a megfelelő szakértelemmel. Továbbá felhívja a figyelmet arra is, hogy ez a növekedés rövid felfutású lesz.
Ez a becslés azt feltételezi, hogy újabb területeken fog megtörténni a legalizáció. Például Amerikában, ahol az illegális piac évente eléri az 50 milliárd dolláros értéket.
A legnagyobb növekedés Kanadában, az Egyesült Államokban, Nyugat-Európában és Dél-Amerika egyes részein várható. Ezen területek közül egyedül Uruguay legalizálta a kannabiszt, Kanadában néhány formája lett törvényes 2018 októberében, illetve az ehető kannabisz is legális lesz hamarosan. Nyugat-Európában és Dél-Amerika többi részén a legalizációs törekvések elenyészők.
Ahhoz, hogy a legális kannabisz elérje a növekedési célt, a fogyasztókat el kell ijeszteni a tiltott termékektől.
Hol fog lezajlani ez a növekedés?
A jelentés szerint a következő pár évben először a különböző fogyasztási termékeken fog megjelenni, mint például a csomagolt ételek, az üdítőitalok, a cigaretta és az alkoholtartalmú italok.
A dohányszektorban például az Altria 1,8 milliárd dollárt fizetett, hogy 45%-os részesedést vásároljon a Cronos Group-ból, ami egy kanadai kannabisszal foglalkozó vállalat. A sör és rövidital piacon is változások várhatóak, ahol a Consellation Brands a Canopy vállalatból vásárolt meg részesedést, ami szintén egy kanadai, kannabiszt előállító cég.
A Scotts Miracle Grow kertészeti vállalkozás 1 milliárd dollárt fektetett be azért, hogy kisebb cégek megvásárlásával segítsen a fogyasztóknak egy kis földterületen termeszteni.
A ruhaipar részéről pedig a Authentic Brands Group szállt be, aki az Aeropostale és a Spyder ski márkák tulajdonosa. Ők a Tilray orvosi marihuánával foglalkozó céggel álltak össze, hogy kannabisz termékeket állítsanak elő a vásárlók részére.
Kik lesznek a győztesek?
A jelentés állítása szerint a kezdeti szakaszban rengeteg vesztese lesz majd ennek az új iparágnak, a kapzsisági tényezőnek köszönhetően. Ez segíteni fog a letisztulásban. A jelentés hozzátette azt is, hogy
a kannabisz még mindig a start-up fázisban van, aminek lehetséges következményei lehetnek a növekedés, az ingadozás, vagy akár a csökkenés is.
Ez történt például az e-cigaretta esetében is, ahogy az egyik első szereplő, a blu nem tudott nyereséges lenni, mert alulmaradt a Juul termékével szemben, ami vonzóbb volt a fogyasztók számára.
Néhány cég az üdítőital-ágazatban nem akar részt venni jelenleg ebben a piacban. Ennek az az oka, hogy olyan területeken szeretnének növekedni, mint az ízesített vizek és az energiaitalok. A másik ok pedig a hírnév sérülésének kockázata. Az olyan nagy cégek, mint a Coca Cola és a Pepsi tartanak tőle, hogy a társadalmi negatív megítélés rossz hatással lenne a legtöbb eladást produkáló termékeikre.