A Hugo Boss sikerreceptje: kevesebb öltöny, több Meghan Markle

Hírek2018. dec 3.Növekedés.hu

Egykor még Budapest utcáin is nagyon menő volt ezer márkás Boss öltönyökben flangálni, ez azonban már a múlté. A patinás német márka maga is elismeri, hogy elmaradt a Diortól, vagy a Burberrytől, amelyek villám-leértékelésekkel és közösségi média kampányokkal csábítják a fiatal vásárlókat. A Boss-t elérő  újítási kényszer hozta el olyan termékek piacra dobását, mint például a vegán cipő, amely ananász rostokból készül, vagy az úgynevezett kapszula kollekciók. (Néhány klasszikus, a divatból soha ki nem menő ruhadarabból álló, ám az adott márkára jellemző, egyedi kollekció, amelyet csak különleges alkalmakkor dobnak piacra.) Aztán robbant a bomba a közösségi médiában és a sajtóban: Meghan Markle, sussexi hercegné, Harry herceg felesége pár hete Chichesterbe látogatott, ahol is az ifjú hercegné zöld színű, báránybőr szoknyában jelent meg. A Boss kollekcióba tartozó, nagyjából 600 dollárba kerülő darabot pár perc múlva már nem lehetett kapni egyetlen hagyományos és online üzletben sem. A menedzser öltönyeiről ismert Boss igyekezett is meglovagolni a hirtelen jött nyilvánosságot. “Olyan cégektől igyekszünk inspirációt szerezni, amelyek előttünk járnak ebben” - nyilatkozta Mark Langer, a Boss vezérigazgatója a Bloomberg hírügynökségnek. A márka még a hagyományos kollekciót is megújítja: mosógépben is mosható öltönyöket dobnak piacra. A popkultúra hullámait is igyekeznek meglovagolni. Michael Jackson, az 1982-ben kiadott és világsikert elért Thriller című album borítóján fehér Boss öltönyben feszít (fekszik és támaszkodik a könyökére). A Boss újra kihozta a legendás öltönyt - lehajtott gallérral és kölyök párduc sem jár hozzá. Langer szerint rájöttek, hogy a gyorsaság a mai fast-fashion által uralt világban a patinás, nagy hagyományú cégeknél is elengedhetetlen. Megtanulták a Zarától, hogy egy-egy új kollekcióval sokkal gyorsabban kell kijönni: a korábbi 8 hónap helyett immár 6 hét elegendő nekik erre - digitálissá alakították a tervezést. Langer szerint a következő lépés a gyártás felgyorsítása lesz. A márka imázsát is igyekeznek átalakítani - ehhez nagyon jól jött a hercegné választása -, az üzleti élet felől a luxus felé igyekeznek, a drága, nyomtatott magazinok helyett pedig inkább online felületeken hirdetnek. Ebbe a trendbe illeszkedik az a szolgáltatás is, amely keretében a vevő választhatja meg, hogy milyen feliratot nyomtatnak-hímeznek az általa rendelet ruhába-ruhára. A Meghan Markle által keltett hírverést arra is felhasználják, hogy a korábban döntően férfiruha márkaként ismert Hugo Boss-t megkedveltessék a nők körében. A cél, hogy az idén várhatóan 4 százalékos árbevétel növekedést 2022-ig évi 7 százalékkal emeljék. Ez gyorsabb, mint a szektortársak által célul kitűzött tempó. A gyorsabb növekedésre szükség is lenne, mert a vállalat részvényeinek árfolyama az idén 11 százalékkal esett, nagyjából fele annyiba kerül egy papír, mint a 2015-ös csúcs idején.

SIKERSZTORIK
Mit tennének a milliárdosok, ha mindenüket elvesztenék?
Bill Gates és Warren Buffett, akik egyébként hosszú ideje jó barátok, megosztották gondolataikat arról, mit tennének, ha mindenüket elvesztenék és a nulláról kellene felépíteniük az életüket.
Siker2018. ápr 28.
Vagyonokat keresnek a topmenedzserek, de milyen áron?
Ez a munka hatalmas nyomással jár – ezt pedig a magánéletüket viseli meg.
Siker2018. dec 6.
Hogyan szerezte mesés vagyonát a Rockefeller család?
Mohó, pénzéhes kapitalista vagy egy üzleti zseni, aki a semmiből építette fel magát? Rockefeller nem volt jó képességű gyerek mégis a világ leggazdagabb embere lett – miközben egy valamire mindig kínosan ügyelt.
Siker2018. júl 29.
5 kifejezés, amelyet a sikeres emberek soha nem használnak
Nem figyelünk eléggé a beszélgető partnerünkre.
Siker2018. nov 30.
40 éves nőként hozott létre dollármilliárdos vállalkozást
Therese Tucker feláldozta nyugdíjkori megtakarításait, hitelkártyái teljes keretét és felvett lakására egy második jelzáloghitelt is. Súlyos kockázatot vállalt, de bejött.
Siker2019. jan 11.
Egy fiatal srác 100 millió fontos sportruházati márkát rakott össze Nagy-Britanniában
Nehéz elképzelni, hogy az alapításkor 19 éves Ben Francis-nak honnan volt ideje és energiája létrehozni és vezetni a Gymshark-ot.
Siker2018. okt 18.