Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Az Uber volt a New York-i dugódíj melletti kampány legnagyobb támogatója

Hírek2019. ápr. 8.Növekedés.hu

A közösségi személyszállító szolgáltatást nyújtó cég kétmillió dollárral támogatta az amerikai metropoliszban két év múlva bevezetendő behajtási díj melletti kampányt.

A napokban elfogadott New York-i dugódíj értelmében két év múlva behajtási díjat kell fizetni a Manhattanbe, illetve a metropolisz más belső körzeteibe hajtó autósoknak. A dugódíjtól több milliárd dolláros bevételre számít a város önkormányzata, amit a tervek szerint a tömegközlekedés fejlesztésére fordítanak majd.

Az intézkedés bevezetése melletti kampány legnagyobb támogatója az Uber volt – számolt be a Financial Times.

A közösségi személyszállító szolgáltatást nyújtó cég összesen kétmillió dollárral támogatta a dugódíj melletti kampányt.

Ennek keretében lobbizott a döntéshozóknál, televíziós reklámokat finanszírozott, illetve 700 millió dollárral támogatta a dugódíj bevezetéséért küzdő Fix Our Transit nevű kampányszervezetet. Emellett szeptemberben bejelentette, hogy három év alatt 10 millió dollárt fordít a „fenntartható mobilitás” támogatására, amely a városi dugódíjak bevezetése mellett a jobb parkolási szabályozások kialakítását célozza.

Korábban sok bírálat érte az Ubert, illetve riválisát a Lyftet (amely szintén támogatta a New Yorki-i dugódíj melletti kampányt 75 ezer dollárral),

hogy szolgáltatásaik révén több autó közlekedik az amerikai városokban, amivel aláássák a tömegközlekedést.

San Francisco közlekedési vállalata szerint a városban 2010 és 2016 között megnövekvő dugók feléért a közösségi személyszállító cégek a felelősek.

Az Uber a forgalmi dugók kezelése érdekében a behajtási díj bevezetését támogatta szemben az autók számának korlátozása, vagy a mobilappos szolgáltatást nyújtó cégek külön megadóztatása helyett.

A dugódíj bevezetése kedvezően hathat az Uberre, illetve a hasonló szolgáltatást nyújtó cégeknek, ugyanis a belvárosba behajtó kevesebb autó miatt csökken majd az utasok várakozási ideje.

A brit üzleti lap megjegyzi, komoly fordulatot jelent az Uber megítélésben, hogy a cég segítette a New York-i városvezetés törekvését.

Eddig ugyanis az Uber arról volt híres, hogy nem éppen támogatta a helyi szabályozásokat a Lyfttel való piaci versengésében. A cég vezetését 2017-ben átvevő Dara Khosrowshahi egyik fő céljának tartja, hogy az Uberről alkotott képet, illetve a helyi kormányzatokkal való kapcsolatot javítsa.