Ez most a világ 100 legértékesebb márkája

Hírek2019. jún 14.Növekedés.hu

Az Amazon a Google-t megelőzve lett a világ legértékesebb márkája, és a száz legjobb között már 23 ázsiai cég található – derül ki a Kantar piackutató ügynökség Top100-as listájából.

A Kantar piackutató ügynökség éves, a világ 100 legértékesebb márkáit tartalmazó, „2019 100 Top BrandZ” című jelentése szerint az amerikai kiskereskedelmi óriás, az Amazon megelőzte a korszerű technika bajnokainak tartott Apple-t és Google-t és a világ legmagasabbra értékelt márkájává vált.

Az afp.com hírportálon olvasható cikk szerint az elemzés összeállítói egy-egy márka értéket az azt birtokló vállalat világszerte nyújtott pénzügyi teljesítménye és a fogyasztók megítélése alapján határozzák meg.

Az Amazon márka-értéke 52 százalékkal, 315 milliárd dollárra (mintegy 89 910 milliárd forint) emelkedett.

A Seattle-i székhelyű kiskereskedelmi óriás, amelyet Jeff Bezos a garázsában alapított 1994-ben, a Kantar indoklása szerint nagy értékű vállalat-felvásárlásainak, kiemelkedő színvonalú ügyfélszolgálatának és újszerű üzleti modelljének köszönhetően került a lista élére. „Mindez lehetővé tette, hogy a márka értéke folyamatosan gyorsulva emelkedjék”.

Az ügynökség, amely a brit hirdetés-szervező WPP Csoport tulajdonában van, hozzátette: az Amazon teljesítményében csak „apró jelek” utalnak arra, hogy a növekedés bármilyen mértékben lassulna.

A legjobb tíz vállalat csoportját ismét az amerikai cégek uralják: az Apple márkájának értéke 309,5 milliárd, a Google-é 309 milliárd és a Microsoft 251 milliárd dollár (sorrendben 88 341 milliárd, 88 198 milliárd, illetve 71 643 milliárd forint).

Az ötödik helyezett a fizetések lebonyolítására szakosodott Visa, közel 178 milliárd dollár (mintegy 50 807 milliárd forint), a hatodik pedig a közösségi hálót kiépítő Facebook, körülbelül 159 milliárd dolláros (mintegy 45 383 milliárd forint) értékkel.

A hetedik helyezett Alibaba két helyet lépett előre és, ezúttal első ízben, megelőzte a Tencent-et és a legértékesebb kínai márkává nőtte ki magát.

Az internetes óriás Tencent három hellyel hátrébb szorult és 130,9 milliárd dolláros (mintegy 37 363 milliárd forint) értékével a nyolcadik lett.

Ázsia növekvő jelentőségét érzékelteti, hogy a 100 legjobb márka közül 23 ázsiai, közöttük 15 pedig kínai.

A vezető márkák tulajdonosai a technológiai, pénzügyi és kiskereskedelmi ágazatokban hagyományos versenytársaik megelőzése céljából „újszerű” üzleti modelleket alkalmaztak.  

Az Amazon márka-értékének tavalyi, hihetetlen mértékű, 100 milliárd dollárt meghaladó emelkedése jól mutatja, hogy a márkák ma már nem kötődnek egyedi kategóriákhoz és térségekhez a Kantar megállapításai szerint.

A fogyasztók szokásairól összegyűjtött tapasztalatok és következtetések birtokában ezek a márkák átnyúlnak az üzleti szolgáltatások ágazatába és új növekedési lehetőségeket teremtenek maguknak.

A múlttal szakító gazdasági modellek virágkorukat élik az olyan térségekben, mint például Ázsia, ahol a fogyasztók fogékonyabbak a korszerű technológiákra és ahol a márkák beépülnek az emberek mindennapi életébe - áll az elemzésben.