Így randizhatunk egy digitális piactérként is működő étteremben

Hírek2019. feb 2.Facsinay-Szabó

Idehaza még soha nem látott új, hibrid gasztronómiai modellt kínál a CyBERG, melynek részvényeivel már kereskednek a Budapesti Értéktőzsde Xtend piacán. Az egyedülálló fejlesztésről Rózsa Balázs vezérigazgatóval és Szabó Erik vezérigazgató-helyettessel beszélgettünk.

Hiánypótló szolgáltatást nyújt a CyBERG Corp., amely “cyber” beütésű éttermi vendéglátással foglalkozik, és jelenleg

egy fast casual dining éttermet – amely átmenetet képez a gyors- és a hagyományos éttermek (casual dining) között –

üzemeltet Budapesten, a KAJAHU-t, amelyet később digitális közösségi étteremlánccá bővít. A sajtóban megjelent jellemzés szerint a szolgáltatás a Facebook és a McDonald’s keverékeként írható le.

Hogyan fest ez a gyakorlatban?

A KAJAHU-nál két legyet üt egy csapásra az ügyfél, mivel az étel mellé digitális tartalmat is “fogyaszthat”. – Az asztalokba épített érintőképernyőkön, illetve a csatlakoztatott mobiltelefonon keresztül megrendelhetjük az ételeket, fizethetünk, továbbá kihasználhatjuk azt az előnyt, amelyet a digitalizáció nyújt, nevezetesen, hogy egyszerűsödik az egész folyamat – tudtuk meg a cég vezetőitől. Az étlapot neves séfek állították össze, így a kínálat bárhol megállja a helyét. Emellett olyan rendszerben állítják elő az ételt, hogy nincs szükség magasan képzett vendéglátóipari munkatársakra. Fontos viszont a jó ár-érték, sőt, ár-élmény arány, épp a digitális plusz szolgáltatásoknak köszönhetően.

A trend nevű menüsor például az egészségtudatos elvek szem előtt tartásával készül. De a tésztaételeknél is jelezheti digitálisan a vendég, hogy milyen fajta tésztát szeretne, illetve a kávénál azt, hogy cukrot vagy édesítőszert kér, ehhez nem kell a pincérrel egyezkedni.

De nemcsak ételt rendelhetünk, hanem például diszkréten csetelhetünk egy szomszédos vagy távoli asztalnál ülő, akár ismeretlen személlyel is, ha számunkra szimpatikus.

A kommunikációnak ez a formája azzal az előnnyel is jár, hogy elkerülhetjük a nyilvános visszautasítást, ami kellemetlen lehet mindkét félnek. Persze olyan funkció is létezik, amelyik teljesen nyilvánossá teszi a beszélgetést, így az étteremben mindenki láthatja az üzeneteket. Ez már most is nagyon népszerű.

Digitális ültetés

A digitális ételrendelés arra is lehetőséget nyújt, hogy a visszatérő vendégeknek – egyfajta külön szolgáltatásként – ajánlatokat tudnak tenni a korábbi fogyasztásuk alapján, illetve a kihasználatlan éttermi időszakokban árengedményt is adhatnak.

Ha valaki egy kevésbé forgalmas idősávban foglal asztalt, akkor gyakorlatilag engedményre jogosító kupont vásárol, s az asztal automatikusan leszállítja az árakat, amikor betér az étterembe.

Fontos, hogy senki más nem látja, hogy a vendég fogyasztása éppen engedményes volt, ezt ugyanis sokan nem szeretik világgá kürtölni. Nemrég újabb szolgáltatással bővült a paletta: ha valaki fellép a kajahu.comra, már találkozhat a booker (foglaló) elnevezésű webalapú fejlesztéssel. Ennek lényege, hogy az étterem digitálisan osztja ki a lefoglalt asztalokat. Miért fontos ez?

Egy induló étteremnél az a jó, ha a kirakaton betekintő járókelők azt látják, hogy vannak vendégek az étteremben, s ezt az asztalok megfelelő kiosztásával lehet elősegíteni.

Ezen túlmenően akár engedményeket is szerezhetnek a vásárlók, amelyek egy hónapig használhatók fel, illetve másoknak is értékesítheti, ha mégsem tartanak rá igényt. A CyBERG-nél további fejlesztéseket is terveznek, és nemzetközi terjeszkedésre készülnek.

A területfejlesztői franchise-jogokat Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Ausztriában és persze Magyarországon értékesítették,

így várhatóan több új egység nyílik a következő években.