Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Kemény választ ad Németország az amerikai büntetővámokra

Hírek2025. márc. 27.Sz.A.

A német autógyártókon keresztül Magyarország is megérzi az április 2-án induló 25 százalékos amerikai vámemelést.

Robert Habeck alkancellár és gazdasági miniszter csütörtökön határozott uniós reakciót sürgetett a Donald Trump amerikai elnök által az autókra kivetett amerikai importvámokra.

Világossá kell tenni, hogy nem engedünk az Egyesült Államoknak. Erőt és önbizalmat kell mutatnunk

- mondta Habeck.

Donald Trump amerikai elnök tegnap jelentette be, hogy április 2-án 25 százalékos vámot vet ki minden, külföldről behozott autóra, ami Németországot különösen rosszul érinti.A legnagyobb európai exportőr a nemrég 35 ezer fős leépítést bejelentő Volkswagen, a Mercedes Benz, a Renault, a Stellantis, a GM és BMW.Az anyavállalatok miatt nyilván Magyarország is érintett a kereslet várható romlása révén.

A Magyar Nemzeti Bank ma publikált inflációs jelentése szerint az eredetileg erre az évre tervezett 0,6 százalékpontos növekedési pluszt a GDP-bővüléshez, jövő évre csúszik át, igaz, 2026-ra már egy százalékpontos növekedési hozzájárulást kalkuláltak a három nagy autóipari beruházásra (BYD, CATL, BMW).

Trump szerint a vámok nettó semlegesek lehetnek a Tesla, az egyik fő támogatója, Elon Musk által vezetett elektromos járműgyártó vállalat számára.

Hogy egyértelmű legyen, ez hatással lesz a Tesla autóiban lévő, más országokból származó alkatrészek árára. A költségkihatás nem egyértelmű

- írta Musk az X-en.

Becslések szerint az amerikai vámok évente 8 millió autót érintenek és 4-10 ezer dollárral növelhetik a járművek árát, és hatással lehetnek az inflációra és a munkahelyekre.

Mint arról beszámoltunk, az európai autógyártók hetek óta pánikszerűen viszik ki az autókat az Egyesült Államokba, hogy ezekre a termékekre még ne kerüljön rá a 25 százalékos vámteher.

A mai Kormányinfón Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter hangsúlyozta, hogy az amerikaiakkal tárgyalni kell, és Európa hibát követett el, amikor 10%-os vámot vetett ki az amerikai autókra, miközben az Egyesült Államok 2,5%-ot az európai járművekre.