Könyvajánló: Hogyan érhetünk el szélesebb vevői kört a termékeinkkel?
HírekA Microsoft korábbi termékfejlesztési igazgatója, Kat Holmes könyvet írt arról, hogyan tervezhetünk termékeket, szolgáltatásokat a leghatékonyabban.
A tervezőkkel akaratlanul is előfordulhat az, hogy nem mindenkire gondolnak a tervezés során.
A befogadó tervezés azt jelenti, hogy folyamatosan keressük a megoldást azokra az eltérő igényekre, amelyek a fejlesztési folyamat során felmerülhetnek.
Belehelyezkedünk olyan emberek szerepébe, akik különböznek tőlünk, ez pedig kitágítja a lehetséges megoldások körét.
Az El(t)érés című könyv szerzője, Kat Holmes a Microsoft Inclusive Design területének egykori főigazgatója, a befogadó tervezés egyik legelismertebb szakértője. Több nagyvállalatnak is adott tanácsot termékfejlesztési, valamint a digitális ügyfélélmény növelését célzó kérdésekben, 2018 óta pedig a Google-nak dolgozik.
A befogadó tervezésnek három alapelve van:
- a kirekesztés felismerése: a tervezés során akkor válhatunk kirekesztővé, ha az adott probléma megoldása során saját előítéleteinkre hagyatkozunk
- tanulnunk kell a sokféleségből
- fókuszáljunk arra, mi az, ami egyetemlegesen minden ember számára fontos
A jó befogadó tervező képes azonosítani az előítéleteket és a különféle igényeket, többféle megoldást tud nyújtani egy adott problémára, valamint képes összehangolni az egymást kiegészítő képességeket, funkciókat is.
A befogadó tervezés legfőképpen azt jelenti, hogy tanulunk azoktól, akik eltérő szemszögből látják a dolgokat.
Ugyanis a befogadó tervezés nem arról szól, hogy létrehozunk egyféle dolgot az összes embernek, hanem olyan sokféle módon használható eszközt kell alkotnunk, amihez mindenki kötődni tud.
A befogadó tervezés üzletileg is indokolt: erősíti a vásárlói elköteleződést és hozzájárulást, növeli a fogyasztói bázist, segíti az innovációt és a termék megkülönböztetését más megoldásoktól, valamint alkalmazásával elkerülhetjük a befogadással járó utólagos tervezés magas költségeit