Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Veszik a növényi alapú húsokat, mint a cukrot

Hírek2020. nov. 15.Növekedés.hu

A járvány sok egyéb mellett az étkezésünkre is komoly hatással volt. Mivel az élelmiszer-feldolgozó létesítmények a leállások miatt sokszor nem tudták tartani a tempót, a fogyasztók a növényi alapú alternatívák felé fordultak. Idén tavasszal az összes alternatív húskészítmény értékesítése majdnem háromszorosára nőtt.

A világjárvány elején a fogyasztók sokszor nehézségekbe ütköztek, ha friss húst szerettek volna vásárolni, mivel sok élelmiszer-feldolgozó létesítményt leállítottak, hogy lassítsák a COVID-19 terjedését. Ennek eredményeként a fogyasztók nagy része a növényi alapú alternatívák felé fordult, sokan először próbálták ki az alternatív készítményeket – írja a Fast Company.

Márciusban egy kéthetes időszakot vizsgálva arra jutottak, hogy a növényi hús értékesítése 148 százalékkal nőtt. A Nielsen arról is beszámolt, hogy az összes alternatív húskészítmény értékesítése 264 százalékkal nőtt a május másodikát megelőző kilenc hétben.

A járvány miatt az emberek inkább otthon főztek, mintsem elmentek volna étterembe, ezért sokan elkezdtek komolyabban belegondolni abba, hogy honnan is származik az étel, hogyan állítják elő és mit is jelent az egészséges táplálkozás. A vegetáriánusoknak és flexitarian étrendet követőknek (akik főként zöldségeket fogyasztanak, de néha húst vagy halat is) számos oka lehet arra, hogy áttérjenek a növényi alapú táplálkozásra, beleértve a környezeti, egészségügyi és etikai szempontokat is. A Gallup felmérése szerint azonban az amerikai felnőttek csupán 5 százaléka vegetáriánus.

Bár a növényi alapú húsipar a koronavírus miatt fellendült, a növekedés fenntartásának érdekében számos kihívást kell leküzdeniük a cégeknek. Például a fogyasztók mindennapi rutinjának részévé kell válnia az alternatív húskészítményeknek. Jonathan McIntyre, a Motif FoodWorks vezetője szerint a ma kapható alternatívák egyelőre nem biztosítanak olyan élményt, mint az igazi húsok.

Ahhoz, hogy a húst fogyasztók inkább a növényi eredetű alternatívákat válasszák, az ételeknek minden értelemben ugyanolyan kielégítőnek kell lenniük, mint az igazi húsnak: az ízének, az állagának és az illatának is.

Tavaly a Motif több mint kétezer fogyasztót kérdezett meg, akik azt állították, hogy nyitottak a növényi eredetű ételek fogyasztására. Arra kérték őket, hogy sorolják fel a legfontosabb szempontjaikat arra vonatkozóan, mikor élelmiszert vásárolnak és fogyasztanak. Ötből négy (81 százalék) megkérdezett szerint a fenntarthatóság fontos, de az íz és az egészség minden esetben magasabb százalékot kapott. 86 százalék az ízt fontos tényezőként értékelte az étel kiválasztásakor, 40 százalék pedig az üvegházhatású gázok kibocsátására gyakorolt ​​hatást tartotta fontosnak.

Azok a fogyasztók, akik kipróbálták a növényi alapú hús-alternatívákat, azt állították, a termékeknek jobb ízűeknek és egészségesebbeknek kell lenniük, hogy túl sok bennük a só, és olyan zsírok felhasználásával készülnek, amelyeket egyébként igyekeznek elkerülni.

Jonathan McIntyre kiemelte, hogy ahhoz, hogy ez a növényi alapú trend fenntartható legyen, az élelmiszeriparnak nem csupán a környezeti előnyökre kell összpontosítania, hanem azzal is komolyan foglalkoznia kell, hogy a fogyasztók mit részesítenek előnyben az ételeknél. A járvány fordulópontot hozott a növényi alapú húsok számára, most az élelmiszeriparon múlik, hogy hogyan tovább.