Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Hogyan lett Ralph Lauren a divatipar ikonja?

Siker2022. márc. 27.B.F.

A Ralph Lauren prominens név a divatvilágban. Az amerikai divattervező, filantróp és milliárdos üzletember szinte a semmiből építette fel, és éveken át küzdött azért, hogy azzá a milliárd dolláros vállalattá tegye a Ralph Laurent, ahogy ma ismerjük. Ő maga hivatalnokként kezdte, elhivatottságának köszönhetően pedig a divatipar egyik vezető neve lett. Igazi inspiráció lehet a fiatal vállalkozók számára.

Korai évek

Ralph Lipschitz néven született 1939 októberében. Középosztálybeli családból származik, ő a legfiatalabb négy testvér közül. Fiatalkorában sokáig minimálbérért dolgozott, és hosszú ideig úgy érezte, nem elégedett az életével, ezért elmerült a mozik fantáziavilágában, hogy ne legyenek annyira unalmasak a mindennapjai.

Tizenéves kora végén Laurenre változtatta a nevét, miután sokan csúfolták eredeti vezetékneve miatt - írja a The Richest.

Lauren 23 évesen, 1962-ben csatlakozott a hadsereghez. 1964-ig szolgált, majd a Brooks Brothersnél, Amerika legrégebbi férfiruházati márkájánál helyezkedett el hivatalnokként.

Ezt követően a Beau Brummel nyakkendőgyárnak dolgozott, ahol rávette a cég elnökét, hagyja, hogy a saját neve alatt gyártson ruhákat.

A Ralph Lauren márka felemelkedése

Az első lovaspóló meccs, amire ellátogatott, megihlette, és fellobbantotta benne a vállalkozó szellemet: az esemény arra ösztönözte őt, hogy megalapítson egy olyan márkát, amely kiváló minőségű, elegáns ruhákat gyárt, ez lett végül a Polo Ralph Lauren.

Ralph karrierje során akkor vállalta az első jelentős kockázatot, amikor úgy döntött, hogy saját céget alapít, mindössze egy érettségivel és néhány gyorstalpaló üzleti órával a háta mögött.

Eleinte olyan nyakkendőket tervezett, amelyek szélesebb, színesebbek voltak - ekkor a keskeny és egyszerű nyakkendő volt a trend.

De a „radikális" megközelítés kifizetődött, és sok vásárlót megnyert magának: egy év alatt 500 ezer dollár értékű ruházatot adott el.

Lauren a kezdeti sikerek után még inkább ki akarta terjeszteni birodalmát. Jellemző rá, hogy egy percig sem szokott tétlenkedni. Úgy gondolja, hogy „lehet élvezni egy pillanatot, de közben mozgásban kell tartani a dolgokat”.

Lauren az egyszerűséget tartotta szem előtt. Olyan ruhákat képzelt el, amelyeket ő maga is szívesen viselne.

Szerinte az általa tervezett ruhadarabokhoz hasonlót sehol máshol nem lehetett találni.

Divatikonná válás

Ralph Lauren úgymond demokratizálta a divatot. Felismerte, hogy ha ő maga viselné ezeket a darabokat, akkor mások is fogják.

Odafigyelt arra is, hogy több árkategóriában tervezzen ruhákat, hogy mindenki megtalálhassa a számára legideálisabb darabot.

A ruhák az időtlen elegancia érzetét idézik fel, a lazaságot, a könnyed eleganciát, a kifinomultságot.

A cég több éves vezetése után Lauren 2015-ben mondott le a márka vezérigazgatói posztjáról.

Egyéb vállalkozásai

Az évek során Lauren többféle tevékenységet folytatott, mindig bővítette vállalkozását. 1967-ben a nyakkendők tervezésével kezdődött minden, majd jött a férfiruházat, a női ruházat, az illatszerek, végül a filmes jelmezkészítés. A cég több mint tíz termékvonallal büszkélkedhet.

Lauren számos jótékonysági alapítványt is alapított. Ezek főleg a ráktúlélők segítésére és a rákkutatásra összpontosítanak.

A 82 éves a milliárdos jelenleg a nyugodt, nyugdíjas életét éli. Sokat költ elegáns autókra, van is egy autógyűjteménye, tele ritkaságokkal, amelyek közül néhányat még múzeumi kiállításokon is bemutattak.