„Ne figyeld közelről a piacokat!” – Warren Buffett híres mondásai tőzsdézőknek
SikerWarren Buffett, a világszerte nagy tekintélynek örvendő amerikai befektetési guru leghíresebb mondásait a Business Insider gyűjtötte össze. Mi ezekből válogattunk ki ötöt, amelyek kifejezetten tőzsdézőknek szólnak.
A Berkshire Hathaway befektetési társaság 88 éves, közel 85 milliárd dolláros vagyonnal rendelkező elnök-vezérigazgatója a világ negyedik leggazdagabb emberének számít. Warren Buffett híres frappáns mondatairól. Ezekből ötöt válogattunk ki, amelyek jó tanácsként szolgálhatnak olyanoknak, akik részvényekbe fektetik pénzüket.
1., „Csak olyan papírt vásárolj meg, amivel tökéletesen boldog leszel akkor is, ha a piacot 10 évre bezárják!”
2., „Ne figyeld közelről a piacokat!”
Ezt a 2016-os heves piaci ingadozásokkor mondta, amit úgy folytatott:
Ha az ember venni és eladni akar részvényeket, és aggódik, amikor az indexek kicsit lejjebb mennek, majd úgy gondolja, el kellene adnia a papírjait, amikor az árfolyam felmegy, akkor nem lesznek nagyon jó befektetési eredményei.
3., „A lámpa bármikor zöldről pirosra válthat, anélkül, hogy közben sárga lenne.”
2017-ben Buffett úgy érvelt a Berkshire Hathaway részvényeseinek szóló levelében a hitelfelvételből történő részvényvásárlás ellen, hogy azt írta:
Amikor egy nagyobb lejtmenet bekövetkezik, akkor az rendkívüli lehetőséget kínál fel azoknak, akik nincsenek hendikepes helyzetben az adósságaik miatt. Senki nem tudja megmondani, ez mikor következik be. A lámpa bármikor zöldről pirosra válthat, anélkül, hogy közben sárga lenne.
4., „Mindegy, hogy zokniről vagy részvényekről van szó, akkor szeretek minőségi terméket venni, amikor az le van értékelve.”
(A példamondatában azért a zokni szerepel, mert csak egy t betű a különbség a zokni és a részvények angol megfelelői között: socks-stocks.)
5. „Csak egyszerű vállalatokba fektessük a pénzünket!”
2014-ben a Berkshire Hathaway részvényeseinek szóló levelében hat kritériumot határozott meg egy adott vállalat fundamentumainak értékélésére. Az egyik kritérium úgy szólt: csak „egyszerű vállalatokba” fektessük a pénzünket. „Ha a cégben sok a technológia, akkor az adott vállalatot nem fogjuk érteni” – szólt a jó tanácsa.