Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Emiatt fáj a német autógyártók feje

Vállalkozás2019. júl. 3.növekedés.hu
A rovat támogatója:

A szén-dioxid-kibocsátással kapcsolatos csalási botrányok miatt feszültté vált a kapcsolat Németország politikai döntéshozói és az autóipar között, ami nem segít most, amikor az elektromos autók előretörése miatt teljesen át kell alakítani a gyártást és kiépíteni a töltőállomás-hálózatot.

A német autógyárak vezetői szerint a kormány döntései romba döntik majd az iparágat: Angela Merkel, német kancellár erre azt válaszolta, hogy így is éppen elég ideig tartott, hogy megbirkózzon azzal a bizalomvesztéssel, ami a német autógyárak jogsértéseinek az eredménye - írja vezércikkében a DW szerkesztője, Henrik Böhle.

Elhalasztott célok

Az Európai Bizottság széndioxid-kibocsátással kapcsolatos döntése óta rendszeresen összehívják Berlinbe az autóipar vezetőit az úgynevezett „autóipar csúcstalálkozókra”, hogy megvitassák az ágazat átalakításának lépéseit.

A kormány tudni szeretné, hogy mikor fog pontosan elindulni az e-mobilitás forradalma. Az eredeti tervek szerint 1 millió elektromos autó lett volna a német utakon az év végéig, és 100 000 töltőállomás került volna kiépítésre.

Egyértelműen látszik, hogy ezt a célt nem sikerült elérni.

Németországban 47 millió regisztrált autó van jelenleg, amelyek közül csak 83 000 teljesen elektromos jármű, és csak 17 400 töltőállomás van.

A piacnak nem áll érdekében az elektromos autók tömeges gyártása, amíg az alkatrészek ennyire drágák, és nem áll rendelkezésre elegendő töltőállomás.

Az autóipar az államtól várja el a töltőállomások kiépítését, mielőtt megkezdenék az új járművek gyártását. Ez azért szokatlan, mert a jelenlegi benzinkutakat sem az állam finanszírozta, hanem az olajipari vállalatok.

Új szövetségek kialakítása

A legelőnyösebb az lenne, ha a töltőállomások szél- vagy napenergia használatával állítanák elő az elektromosságot.

Az olyan régi szereplők, mint a Shell vagy az Aral jelenleg nem érdeklődnek a lehetőség iránt. Azonban az Eon és az RWE számára kapóra jön az az új irány, miután bezárták az erőműveiket.

Elképzelhető, hogy ennek következtében a jelenlegi olajvállalatok szövetségre lépnek majd a korábbi szénerőművek üzemeltetőivel.

A német autógyártóknak komolyan át kell gondolniuk azt, hogy mit várnak el az államtól a töltőállomások ügyében.

Az igaz, hogy az autógyárok egyetértettek abban, hogy 400 új töltőállomást építsenek 18 országban, de ennél még többet is kell tenni.

Világos, hogy ez még rengeteg pénzbe fog kerülni, a kutatási és fejlesztési költségeket is beleértve, a megoldás pedig nem lehet az, hogy az adófizetők fizessék ki az új töltőállomásokat.

A politikai döntéshozók úgy gondolják, hogy a német autógyártóknak minden lehetőségük és technikai tudásuk meg van arra, hogy vezető helyre kerülhessen az elektromos autók piacán.

Ehhez az kell, hogy változtassanak a jelenlegi hozzáállásukon.

Sajnos úgy tűnik, hogy ez az idő még nem jött el. Ebben az évben több, mint 1 millió hobbiterepjárót regisztráltak az országban, amelyek hagyományos motorral működnek.