Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Cégek, amelyek nyertek a koronavírussal

Elemzések2020. máj. 20.D.J.

A válság miatt a vállalati életben egymást érik a negatív hírek. De az elmúlt hónapok azért nem mindenhol a forgalomesésről és az elbocsátásokról szóltak. Néhány társaság profitálni is tudott a járványhelyzetből.

Ahogy azt már korábban megírtuk a mostani krízis két nagy nyertesének a streaming-szolgáltatók és a gyógyszer-gyártók számítanak. De rajtuk kívűl akadnak más cégek is, amelyek nőni tudtak az utóbbi hónapokban. Közülük gyűjtöttünk össze pár példát.

Walmart

Amikor márciusban világos lett, hogy az Egyesült Államok sem fogja megúszni a világjárványt, az emberek a tengerentúlon is lerohanták a kiskereskedéseket. A legnagyobb lánc a Walmart az igények kielégítéséhez 150 ezer új embert kellett toborozzon. De hamar kiderült, hogy ennyi sem lesz elég. Ezért áprilisban a társaságnál újabb 50 ezer munkást vettek fel.

Bármilyen hihetetlenül is hangozzon, de a válság kellős közepén néhány dolgozónál - egész pontosan a raktárakban dolgozó beosztottaknál - még a béreket is megemelték.

A vállalatnak nem csak az USA-ban megy jól a szekere: a mexikói leánycég pont a koronavírus miatt 15 százalékos profit növekedést könyvelhetett el az utolsó negyedévben. Jellemző, hogy a Walmart azon ritka cégek közé tartozik, amelyiknek március óta nőtt a részvényárfolyama.

Nintendo

Az elmúlt hónapokban a szabad mozgást korlátozó intézkedések miatt sok fiatal a szokottnál is több időt töltött el a videotájékokkal. Emiatt az ágazati cégek óriási forgalom-növekedésről számoltak be. Az Activision Blizzard jelentése szerint például a legutóbbi lövöldözős játékuk a "Call of Duty: Modern Warfare" az első nyolc hónapban több pénzt hozott, mint bármelyik korábbi darab a sorozat történetében. Ami nem kis szó, mivel a "Call of Duty" széria 16 játékból áll. Az Activision Blizzardnál az első negyedéves forgalom elérte az 1,5 milliárd dollárt, ami a tavalyi évhez képest 21 százalékos növekedést jelent.

Viszont még őket is lepipálja a kiotói központtal működő Nintendo.

A japán vállalat márciusban dobta piacra az „Animal Crossing: New Horizons”-t, ahol a felhasználók a digitális térben berendezhetik a saját lakatlan szigetüket. Az izgalmakat nélkülöző, békés játékot úgy viszik, mint a cukrot. Az év első három hónapjában a Nintendo megháromszorozta a profitját. A nyereség a márciusban véget ért üzleti évben 3,3 milliárd dollárt tett ki. Ez a mutató kilenc éve nem volt ilyen magas.

3M

A multinacionális ipari konglomerátum rengeteg ágazatban van jelen. Az egészségügyi maszkok terén például a Minnesota-i központtal működő csoport az egyik legnagyobb gyártónak számít a világon. A járványt ők már a kezdetektől komolyan vették.

Az N95-ös szájmaszkok termelését január óta megduplázták.

A kapacitásukat pedig az év hátra lévő részében tovább fogják növelni. Az üzlet olyan jól ment, hogy az év első három hónapjában csoportszinten is növekedni tudtak, méghozzá 2,7 százalékkal. Így a forgalmuk elérte a 8,1 milliárd dollárt.

Clorox

A koronavírus kapcsán sokat hallani az „új normál”-ról. A járvány miatt ugyanis lassan kénytelenek vagyunk megváltoztatni a szokásainkat. Ennek az átalakulásnak a része az is, hogy a korábbiaknál nagyobb gondot fordítunk a fertőtlenítésre. Ez a trend a világ egyik legnagyobb vegyipari vállalatának a forgalmán is meglátszik.

A Cloroxnál az első negyedévben 15 százalékkal nőtt az árbevétel.

Peloton

Amikor a ragály elkezdett terjedni még a WC-papír volt a legnagyobb slágertermék. Időközben viszont ezt a címet elorozták a spotszerek. Mivel a fitnesztermek sokáig zárva voltak a napi testmozgást a többség a négy fal között kellett megoldja. A Peloton ennek különösen örülhetett. A szobabicikliket és futópadokat is gyártó cég múlt karácsonykor még a szexistának bélyegzett reklámja miatt került be a hírekbe.

Most viszont a kiugró forgalmukkal hívták fel magukra a figyelmet.

A legutóbbi negyedévben 66 százalékkal növelték az árbevételüket, amely így három hónap alatt elérte az 524 millió dollárt.