Többszázmilliót költött az About You webáruház a hazai piaci bevezetésre

Elemzések2019. okt 21.Devecsai János

A közelmúltban nem volt rá példa, hogy Magyarországon egy cég ekkora marketing hadjáratba fogjon.

Ha csak nem egy bunkerben él, elvágva a külvilágtól az utóbbi egy hónapban biztosan találkozott az About You nevével. A hirdetéseik letarolták az országot és nem csak a köztereken, a rádióban, az újságokban és a TV-ben. A közösségi médiában a netes véleményformálók, influencerek egész serege fotózkodott a márka logójával.

Magyarországon az online ruhakereskedés területén eddig az olyan netes boltok jártak elől, mint a Fashion Days, az Otto vagy a Bonprix. Az About You viszont láthatóan mindent megtesz, hogy ezen a piacon az élre törjön. Az biztos, hogy ezen a terepen nem könnyű boldogulni. A nemzetközi porondon több óriás – így a brit Marks & Spencer is – lejtőre került az utóbbi években. 

Az About You egyébként 2014-ben Németországból indult el. A hamburgi székhellyel működő webáruház ma már jelen van többek közt Svájcban, Ausztriában, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában is. A társaság elképesztő ütemben növekszik. A legutóbbi üzleti évben a forgalmuk már elérte a 461 millió eurót.

Itthon ilyen intenzitású kampányra nem volt példa a közelmúltban. Amíg a nagyobb hirdetők fél vagy egy év alatt 400-450 millió forintot fordítanak kommunikációra (ráadásul több, egymástól elkülöníthető kampány során), az About You ezt az összeget nagyjából két-három hónap alatt költi el

– jegyezte meg lapunknak Bíró Gábor az MTN Audit társalapítója.

Mint hozzátette:

az ilyen nagyszabású, gyors ismertség- és elérésépítést célzó kampányok hátránya, hogy ekkora összeget ilyen rövid idő alatt képtelenség célzottan, kizárólag a tényleges fogyasztói csoportot megcélozva elkölteni.

Hogy ez a „kommunikációs szőnyegbombázás” mennyire sikeres, azt a kampány ideje alatt és főleg a következő hónapokban, az About You látogatóforgalma és a vásárlások tényleges kosármérete fogja eldönteni. A becslések alapján egyébként a legtöbbet a televízióra költhette el a társaság: megközelítőleg mintegy 180-202 millió forintot, míg a digitális kommunikációra mintegy 100-112 millió mehetett el.

Az About You becsült kommunikációs költéséből, vagyis 400-450 millió forintból a láthatóság alapján a médiumok becsült részesedése

Televízió 45%
Közterület 15%
Digitális 25%
Rádió 10%
Sajtó 3%
Mozi 2%

Forrás: MTN Audit