Warren Buffett nem akármennyi Apple részvénytől szabadult meg
ElemzésekMintha viccelne a számokkal a legendás guru: a második negyedév végén pont annyi Apple részvénye volt, mint Coca-Cola, 400 millió darab mindkettőből. Nézzük, mit adott, mit vett, és mije van a világ legnagyobb befektetési cégének, melyet a világ 7. leggazdagabb embere irányít.
Miután 45 nappal az egyes negyedévek lezárulása után közzé kell tenni az amerikai részvényben fennálló befektetéseket, ezt az utolsó piallanatban Warren Buffett cége, a Berkshire Hathaway is megtette.
Ugyanannyi Apple, mint Coca-Cola
Azt már korábban jelezte a társaság, hogy Apple részvényeinek nagyjából felét eladta, realizálva a csinos nyereséget, de most kiderült, hogy pont annyi maradt, min a Coca-Cola papírjából: 400 millió darab.
A piac máris találgat, hogy mi lehet ennek a jelentősége, mit eszelt ki a 93 Warren Buffett, de egy kis játékot ő is megengedhet magának a számokkal, ha már egyszer olyan zseniálisan kezeli a befektetéseket évtizedek óta.
Akár trükk is lehet
Egyesek arra következtetnek a CNBC szerint, hogy a kerek szám azt jelzi: nem ad el több Apple részvényt a guru, ugyanakkor azt sem zárhatjuk ki, hogy pont ezt akarja elhitetni, miközben vidáman szórja ki a fennmaradó papírokat, tovább realizálni az óriási nyereséget.
Így elkerülheti, hogy az őt követők egyre népesebb tábora eladásaival leborítsa az árat.
6 éves kora óta hisz a Coca-Colában
A Coca-Cola esetében más a helyzet: ott nincs különösebb izgalom, nincs mánia, mint a nagy technológiai részvényekben, ezért azt békésen tovább tartja a guru. Az első 14,17 millió részvényt még 1988-ban vette, majd 1994-re 100 millió darabra növelte a mennyiséget. Azóta nem vett és nem adott el, 30 éve ugyanakkora az állomány, de miután két részvényfelaprózás is volt időközben 2:1 arányba, a részvényszám ezek következtében 400 millió darab lett.
Buffett elmondta, hogy az ikonikus üdítőitalt 6 éves korában fedezte fel. 1936-ban 6-os kiszerelésben vette meg a boltban 25 centért darabját, majd 5 cent felárral adta el egyesével a környéken.
Akkor még számíthatott az 5 cent, és hogy sokan egyszerre csak egyet tudtak venni vagy kettőt, viszont ebből rájött, hogy a fogyasztók nagyon rászoknak a termékre, ragazskodnak hozzá, így további nagy lehetőség lehet benne.
Amint tehette, alaposan bevásárolt
Miután 52 évvel később is ugyanígy látta a helyzetet, miközben a Coca-Cola már az egész világot behálózta, és fél évszázad alatt sem akadt olyan konkurense, aki igazán lenyomta volna, immár komoly alapkezelőként alaposan be tudott vásárolni a részvényből, és a befektetést közel 90 év elteltével kiválónak tartla.
Értékelte az iPhone vásárlóinak hűségét
Ami Az Apple-t illeti, egy idő után úgy tekintett rá a guru, mint fogyasztási cikket árusító cégre, és kevésbé tekintette tech táraságnak. Úgy látta, hogy az iPhone vásárló ugyanolyan hűségesek, mint a Coca-Cola fogyasztók, és olyannyira elszántak, hogy ha megszorulnak, előbb adják el autójuk, mint iPhone készülékük.
Ez meggyőzte a részvény vásárlásának szükségességéről, 2016-tól kezdve alaposan bevásárolt, az Apple közel 10 százalékát birtokolta. Azt azonban látta, micsoda extrém árfolyamemelkedés zajlik, így a piacot megelepve közölte, hogy részesedése közel felét eladta június 30-ig.