A Burberry 35 ezer forintos csúcskategóriás arcmaszkot dob a piacra

Hírek2020. aug. 30.Növekedés.hu

A Burberry bejelentette, hogy piacra dobja saját arcmaszkját. A maszkokat még nem kezdték el árulni, de az ügyfelek már feliratkozhatnak a márka weboldalán, hogy időben értesüljenek a pontos dátumról. Egy darab körülbelül 90 fontba, azaz nagyjából 35 ezer forintba kerül, az ebből származó bevételek 20 százalékát a Burberry COVID-19 közösségi alapja kapja.

A londoni székhelyű Burberry hivatalosan az első nagy luxusmárka, amely elindította a csúcskategóriás maszkok gyártását. Bár már bejelentették, de még pontos dátumot nem lehet tudni arra vonatkozólag, hogy mikortól lehet megvásárolni a luxus-maszkokat. A maszkok fenntartható módon készülnek és "antimikrobiális technológiával” fejlesztették ki őket - számol be róla a Business Insider.

A Burberry brit honlapja szerint a maszkok mindegyike 90 fontba fog kerülni, ami átszámítva nagyjából 35 ezer forintnak felel meg. Két színben kaphatók: bézs és halványkék. Minden maszkhoz tartozik egy kis utazótasak, amely lehetővé teszi a maszk biztonságos hordozását.

Nem ez az első alkalom, hogy a cég arcmaszkokat gyárt, de az először fordul elő, hogy a pandémia közepette kifejezetten kereskedelmi céllal készítik őket.

Áprilisban több hírportál is beszámolt arról, hogy a Burberry beszállt az egyéni védőeszközök gyártásába. Kórházi köpenyt és az arcmaszkot is előállítottak az egészségügyi szakemberek számára, akik COVID-19 ellen küzdenek az Egyesült Királyságban.

A márka létrehozta a Burberry Foundation COVID-19 közösségi alapot is, amely az egészségügyi szakembereknek és olyan személyeknek nyújt segítséget, akiket a koronavírus súlyosan érint, és komoly összegeket adományozott a vakcinával kapcsolatos kutatásokhoz is. A maszkeladásból származó bevételek 20 százalékát a közösségi alapja kapja.

Nem csak a Burberry jótékonykodott - a Gucci, a Versace, a Chanel és a Louis Vuitton is nagyobb adományokkal támogatták a vírus elleni harcot.

Tavasz óta sok kisebb, független márka piacra dobta már a saját túlárazott arcmaszkját kereskedelmi használatra. De az olyan nagyobb márkák, mint például a Chanel és a Louis Vuitton, nem terveznek beállni a sorba. Egyelőre.