Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Hongkongból egyre inkább Kínába költöztetik a luxusmárkák a boltjaikat

Hírek2020. aug. 22.Növekedés.hu

A kínaiak a tavalyi 281 milliárd eurós globális luxuskiadások mintegy 35 százalékáért feleltek, aminek nagy részét a tengerentúlon, vagy Hongkongban költötték el. Most, hogy a világjárvány miatt a kínaiak nem igazán tudnak utazni, több elemző arra számít, hogy több luxusterméket fognak vásárolni otthon, Kínában.

A koronavírus negatív gazdasági hatása ellenére a kínaiak luxuscikkek iránti igénye csak kis mértékben csökkent, az elemzők szerint a luxusipar lassan áthelyeződik Hongkongból Kínába – olvasható a CNBC oldalán.

Több luxusipari cég is bezárta boltjait Hongkongban, részben a tüntetések, részben a járvány miatti határlezárások miatt.

Ezek a cégek jelenleg arra törekszenek, hogy az üzletek fizikailag is megtalálhatóak legyenek Kínában, valamint az e-kereskedelmi jelenlétüket kiterjesszék. Egy szakértő úgy fogalmazott, minden luxusmárka ebbe az irányba halad, a tendenciát a COVID-19 csak felgyorsította.

Öt év alatt a kínai luxuskiadások várhatóan közel a duplájára fognak nőni, egyenletesen megosztva a hazai és a tengerentúli piacok között.

A szakértő arra is kitért, hogy csakúgy, mint New York, Hongkong az egyik legfejlettebb város a boltok számát tekintve, és mivel az ügyfelek elkezdtek áramlani a városból, a márkák felülvizsgálják hálózatukat, ennek eredményeként pedig csökkenthetik üzleteik számát.

Peking támogatja a fejleményeket, a kínaiak még törvényt is módosítottak annak érdekében, hogy segítsék a luxuspiac növekedését. Július elsejétől a hatóságok több mint háromszorosára emelték az adómentes vásárlási kvótát: 30 ezer jüanról (körülbelül 1,2 millió forintról) 100 ezer jüanra (körülbelül 4,3 millió forintra).

Egy másik elemző szerint, még ha Kína gazdaságát csapások is érik, a fogyasztók továbbra is vásárolni fogják a luxustermékeket. A luxusipari termékek iránti kereslet az elmúlt hónapokban folyamatosan nőtt,

a legismertebb márkák (Louis Vuitton, Gucci, Cartier, Chanel a Dior) árbevétele június elején 40-90 százalékkal növekedett.