A MOL-nál elárulták a jelenlegi üzemanyaghiány első számú okát
HírekKomoly problémát jelent, hogy nincs elég import termék a magyar piacon. A magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett az elmúlt években.
Itthon a kabinet korábban leszögezte: ahhoz, hogy a benzinárstop január után is fennmaradjon két feltételnek kell teljesülnie. Egyrészt Oroszországból továbbra is zavartalanul kell jöjjön hozzánk a kőolaj, másrészt a MOL százhalombattai finomítója is teljes kapacitáson kéne működjön.
A százhalombattai üzemben a nyár közepe óta karbantartás zajlik.
Ennek kapcsán a MOL a növekedés.hu-nak elmondta: a Dunai Finomítóban továbbra is szakszerű körülmények között zajlanak a karbantartási munkák és az újraindításhoz szükséges munkálatok.
A Finomító jelenleg csökkentett, 50-55 százalékos kapacitással üzemel, a sikeres újraindítás után pedig ütemezetten tud visszaállni a teljes gyártási kapacitásra.
A társaságnál úgy fogalmaztak: „folyamatosan optimalizáljuk a készleteinket, és átmeneti korlátozásokat vezetünk be, hogy az ország minden pontjára tudjunk a működéshez elegendő üzemanyagot szállítani. Ezen a héten részleges termékhiány a hálózatunk 25 százalékában jelentkezett, de töltőállomásaink üzemelnek, a tanker autóink pedig folyamatosan úton vannak.”
A MOL-nál elmondták: a háborús helyzet és az uniós szankciók növelik az ellátásbiztonsági kockázatot az egész régióban. A jelenlegi üzemanyaghiány első számú oka, hogy nincs elég import termék a magyar piacon.
A magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett az elmúlt években, jelenleg azonban ez az ellátás szinte teljesen eltűnt, és a Mol novemberben már a nagykereskedelmi piac 85 százalékát látta el.