Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Hatalmas visszaesést okozott a Brexit a szépségiparban

Hírek2023. nov. 5.Áldott Rebeka

A Brexitről szóló szavazás óta 850 millió fonttal csökkent az Európai Unióba irányuló brit szépségipari termékek exportja. A legnagyobb problémát a vámügyi késedelmek és a nemzetközi kereskedelem megnövekedett költségei jelentik.

Az Oxford Economics felmérésea brit szépségápolási termékek EU-ba és a világ többi részébe irányuló exportját hasonlította össze. Az értékesítés egyértelműen csökkent az európai egységes piac területén, míg máshol nem mutattak változást az eladások, írja a Guardian beszámolója.

A vizsgálat, amit a British Beauty Council mellett olyan márkák támogattak, mint a L’Oréal és a SpaceNK, a vámügyi késedelmeket és a nemzetközi kereskedelem megnövekedett költségeit okolja az eladások visszaeséséért. Az Egyesült Királyságban ráadásul a humántőkében képzettségi hiány is keletkezett, hiszen a vállalatok nehezebben tudják elérni az uniós munkavállalókat.

A Brit Kereskedelmi Kamara felmérése korábban megállapította, hogy a brit exportőrök 49 százalékának okoz nehézséget, hogy a Brexitet követő árukereskedelmi változásokhoz igazítsák a tevékenységüket. Minden negyedik kis-és középvállalkozásnak csökkentek az export eladásai, egy 2000 iparági szereplő bevonásával készült kamarai tanulmány szerint.

William Bain, a Brit Kereskedelmi Kamara kereskedelempolitikáért felelős vezetője így nyilatkozott:

A valóság az, hogy ha az Egyesült Királyság kereskedelme virágozni akar, akkor többet kell exportálnunk, ez ilyen egyszerű. Ha a világ egyik legnagyobb gazdasága akarunk maradni, akkor több olyan cégre van szükségünk, amelyek képesek nemzetközi szinten értékesíteni árukat és szolgáltatásokat.

A világjárvány, az ellátási lánc megszakadása, a Brexit, a nem vámjellegű kereskedelmi akadályok és a globális ellenszél mindezt megnehezítették az elmúlt néhány évben 

- tette hozzá.

A Brexit miatt felmerülő változások különösen a kis- és középvállalkozások számára jelentenek problémát. Sarah Chapman, a Skinesis szépségápolási márka alapítója, felfüggesztette a spanyolországi értékesítését, és elmondása szerint komplikációk merültek fel a termékek más európai országokba történő szállítása során is.

Forgalmazóink most nagyon ragaszkodnak ahhoz, hogy hozzunk létre uniós raktárt. Ha ez nem tudjuk teljesíteni, akkor nem fognak velünk dolgozni

- mondta.

A Skinesis 2008 óta van jelen a szépségiparban, a Chapman Business of Fashion tudósításában elmondta, hogy a Brexit megszavazását követően jelentősen csökkent az online értékesítésük Európa-szerte.

Beszámolójuk szerint volt olyan alkalom is, amikor a rendeléseket három hónapig tartották a vámon.

Ha egyszer valaki vásárol a márkától, és ilyen sokáig tart, mire a termék megérkezik, akkor egyszerűen többé nem fog közvetlenül tőlünk rendelni

- nyilatkozta.