Inspiráló innovációk - Könyvajánló

Hírek2020. máj. 24.Növekedés.hu

Giles Lury „Inspiráló innovációk: 75 marketingtörténet, kis segítség nagy ötletekhez” című műve 75 világszerte ismert márka történetét meséli el szórakoztató formában, röviden kiemelve az inspiráció forrását jelentő kulcsmomentumokat mint ötletszikrákat.

A könyv a világhírű brandek, termékek és szolgáltatások valós történetein keresztül azoknak az „őrülteknek”, feltalálóknak, innovátoroknak, evangélistáknak és lázadóknak a gondolkodásmódjába enged bepillantást, akik úgy döntöttek, hogy mernek változtatni a dolgokon, hogy ezáltal maradandót alkossanak, és valahogy jobbá tegyék a világot.

Egyes felmérések szerint az új termékek és szolgáltatások 70 százaléka megbukik. A könyv viszont arra a 30 százalékra fókuszál, akiknek sikerült nagyot „dobbantaniuk”.

Gondolták volna, hogy a világ első ragasztóstiftjének (Pritt Stick) alapötletéhez egy repülőgép leszállása során elkészülő smink látványa adta az inspirációt? Vagy hogy az Airbnb alapítói 2007-ben még mindennapi megélhetési problémákkal küszködtek, bombasztikus vállalkozásuk alapkoncepcióját pedig három sikertelen próbálkozás előzte meg?

Az innováció megannyi formában lát napvilágot; kibontakozhat szépen lassan, de akár hirtelen is utat törhet magának, és ehhez hasonlóan az inspiráció is számos forrásból eredhet.

A kötetben szereplő anekdoták tanulságai alapján bárhol és bármikor inspirációra lelhetünk. Ha jó innovátorok akarunk lenni, mindig mindenhez kellő kíváncsisággal kell hozzáállnunk, állítja a szerző, Giles Lury, aki a The Value Engineers vezető márkatanácsadó vállalat igazgatója és a nemzetközi marketingélet egyik meghatározó szereplője.

A marketingmantra napjainkban egyre inkább arról szól, hogy az innováció mindig a fogyasztóval kezdődik, a „fogyasztói insight” pedig mindennek az alfája és az omegája.

Giles Lury e kötetét a világ összes újító szellemű vállalkozójának és marketingesének ajánlja, hangsúlyozva, hogy a formabontó innovációkhoz nem feltétlenül szükséges mindig a fogyasztói igényekből kiindulnunk.