10 kérdés, amit mindenkinek fel kellene tennie, mielőtt elfogad egy állásajánlatot
HRAkár világjárvány van, akár nem, a legtöbben olyan állást szeretnének, ahol elégedettnek és sikeresnek érezik magukat, lehetőleg egy olyan cégnél, ami folyamatosan támogatja a dolgozókat és fejlődési lehetőséget biztosít számukra. A Quartz oldalán sorra veszik azokat a kérdéseket, amiket minden munkavállalónak fel kellene tennie a leendő munkáltatójának.
1. Milyen példákon keresztül tudják bemutatni a cég vállalati kultúráját?
Ahhoz, hogy valódi képet kaphassunk arról, hogyan viszonyulnak a cégnél a munkavállalókhoz, kérjünk konkrét példákat arra vonatkozólag, hogyan mutatják ki megbecsülésüket, tiszteletüket és hogyan díjazzák az alkalmazottakat, ha jó munkát végeznek.
2. Hogyan bánik a vállalat az ügyfeleivel, vevőivel?
Ha egy társaság nem bánik jól a fizető ügyfeleivel, hogyan lehetne arra számítani, hogy jól fog bánni az alkalmazottakkal? Az ügyfélkapcsolatok fontos mutatója lehet annak, hogy valószínűleg miként kezelnének, ha ott dolgoznánk.
3. Hogyan nyilvánul meg a vállalat elkötelezettsége a közösség iránt?
Például pozitív, ha egy cég a nyeresége nagyobb részét esetleg jótékonykodásra fordítja, így azokat a munkavállalókat fogják vonzani, akiknek prioritás mások segítése.
4. Hogyan nyilvánul meg a vállalat kötelezettségvállalása az egészséggel kapcsolatban?
Olyan céget érdemes keresni, ami a munkavállalók általános egészségére és jólétére is kiemelt figyelmet fordít. Kérdezzünk rá, hogy amit papíron kínálnak, egybe vág-e az alkalmazottak tényleges tapasztalataival.
5. Hogyan nyilvánul meg a vállalat kötelezettségvállalása a kulturális sokféleséggel kapcsolatban?
Érdemes fokozott óvatossággal tekinteni azokra a vállalatokra, amik a sokszínűségről és a befogadásról beszélnek, de a gyakorlatban a tetteik nem ezt tükrözik.
6. Milyen hatást gyakorol a vállalat az iparágára, és munkavállalóként milyen hatást tudunk elérni a cégen keresztül?
Függetlenül attól, hogy mennyire ismert cégről van szó, ha az iparágában vezető szerepet tölt be, akkor több lehetőséget fog kínálni. Ajánlott elgondolkozni azon, hogy mit szeretnénk elérni a munkával: elengedhetetlen a célokhoz a nagy költségvetési keret? Több ezer ügyfél megszólítása a cél? Fontos a legújabb technológiák használata? Keressük meg a kapcsolódási pontot a vállalat által gyakorolt hatás, és céljaink között.
7. Hogyan ellenőrzi a vállalat az elvégzett munkát, és hogyan jelez vissza ezzel kapcsolatban?
A legtöbb vállalatnak éves felügyeleti felülvizsgálata van. Ez egy jó kiindulópont, de a hangsúly a gyakoriságon van. Például: van-e lehetőség arra, hogy havonta kétszer egy megbeszélés folyamán a menedzserrel közösen átbeszéljük a célokat és visszajelzést kapjunk a munkánkról és arról, hogyan javíthatunk a teljesítményemen?
8. Milyen eszközök és technológiák állnak rendelkezésre, és mit tesz a vállalat a fejlődés érdekében, hogy mindig naprakész legyen?
A legújabb technológiák nagyban segíthetnek a munkában, érdemes a technológiai beruházásokról kérdezni a leendő munkaadót.
9. Van-e lehetőség továbbképzésre a cégnél?
A minőségi továbbképzés javítja a hatékonyságot. Érdemes olyan vállalatokat keresni, amelyek egész évben különféle továbbképzési lehetőségeket kínálnak - mind a műszaki, mind az úgynevezett „puha készségek” szempontjából.
10. Milyen karrierlehetőségek állnak rendelkezésre a konkrét munkalehetőségen túl?
Egy állásnak ideális esetben további ajtókat kell nyitnia a cégen belül vagy a választott szakmában. Kérdezzünk arról, hogy a jelenlegi alkalmazottak hogyan fejlődtek karrierjük során és sikerült-e feljebb lépniük a cégen és/vagy az iparágon belül.