Így lehetünk boldogabbak a munkahelyünkön

HR2019. márc. 31.Növekedés.hu

A magánélet és a karrier közötti egyensúly megtalálása, a fejlődés lehetősége, és a motiváció fenntartása – többek között ezeken is múlik, jól érezzük-e magunkat a munkahelyünkön.

A Business Insider segítségével összeszedtünk 7 karriertanácsadó tippjét arra vonatkozóan, hogyan lehetünk boldogabbak a munkahelyünkön.

Keressük meg, mi motivál minket

Sokan azért elégedetlenek a munkahelyükön, mert úgy érzik, csak rutinból teszik, amit kell, nincs jelentősége annak, amit csinálnak - azaz hiányzik belőlük a motiváció. Ezért kell alaposan átgondolnunk, mi az, ami tényleg motivál minket a sikerhez vezető úton. Sokkal hatékonyabbak leszünk, ha értelmét látjuk annak, amit csinálunk.

- Kira Nurieli, a Harmony Strategies Group alapítója

A személyes fejlődés legyen az első

A személyes fejlődés, a tanulás lehetősége kiemelten fontos feltétele a sikeres munkának. Mindenekelőtt a saját fejlődésünk helyezzük első helyre: hatékonyabbak is leszünk, ha tudjuk, lehetőségünk van fejlődni annál a cégnél, ahol dolgozunk.

- Jillian Seijo, HR menedzser a Develop Intelligence-nél

Pihenjünk eleget az egyensúly érdekében 

Ha nem vagyunk elég kipihentek, feleannyira tudjuk hatékonyan végezni a munkánkat. Annak érdekében, hogy boldogabbak legyünk a munkánk során, fontos fenntartani az egyensúlyt a pihenés és a munka között. A napi 7-8 óra alvás, az egészséges táplálkozás és a testmozgás a legfontosabb pillérei a kiegyensúlyozottságnak.

- Shefali Raina, New York-i karriertanácsadó

Nem kell egész nap elérhetőnek lenni

Hacsak nem vészhelyzetről van szó, nem tanácsos a nap 24 órájában elérhetőnek lennünk, vagy úgy éreznünk, hogy ezt megkövetelik tőlünk. Ha letelt a munkaidő, már ne olvasgassuk a leveleket, a feladatok elvégzésére ott lesz a másnap. Egy cégnek nem érdeke, hogy olyan környezetet alakítson ki, amely azt sugallja, mindig készen kell állnunk a munkavégzésre – legyen az például késő este, vagy éjjel.

- Zach Holmquist, a Teem cég társalapítója

Iktassunk be 10-15 perces szüneteket

A nap folyamán többször „kapcsoljunk ki” egy 10-15 percre. Sétáljunk egyet, hallgassuk meg a kedvenc zeneszámainkat, olvassunk el 1-2 fejezetet a könyvünkből. Minél jobban feltöltődünk, annál hatékonyabbak leszünk, ha újra nekivágunk a munkavégzésnek.

- Penelope Brackett, a RiseSmart menedzsere

Ellenőrizzük az energiaszintünket

Három egymást követő nap írjuk le az összes feladatunkat, majd nézzük meg, melyik az, amely feleslegesen sok energiát emészt fel. Azt is írjuk le, ha például csak az e-maileket ellenőrizzük. Három nap elteltével pedig tegyük föl magunknak a kérdést, hogy melyik tevékenység elvégzésén szükséges változtatni ahhoz, hogy több örömöt leljünk a munkánkban.

- Sarah Greenberg, a BetterUp pszichoterapeutája

Emlékezzünk rá, miért ezt a szakmát választottuk

Egy új munkahely esetében mindig izgatottan várjuk a fejleményeket, de ahogy telik az idő, hajlamosak vagyunk elfelejteni, miért is pont ebben a szakmában helyezkedtünk el. Ha összecsapnak a fejünk fölött a hullámok, emlékeztessük magunkat arra, annak idején miért pont ezt a munkát választottuk.

- Esther Gonzalez Freeman, az E Powered Media alapítója