Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Mark Zuckerberg: a metaverzum hamarabb itt lehet, mint gondolnánk

Tech2022. okt. 1.Növekedés.hu

Bár eredetileg úgy becsülték, hogy 15 évbe telhet, míg a metaverzumról alkotott elképzeléseiket teljesen megvalósítják, de a videójátékok, a közösségi média és a fitnesz alkalmazások már elkezdték aktívan bevonni a felhasználókat a virtuális világba, így Mark Zuckerberg szerint a metaverzum is hamarabb itt lehet, mint gondolnánk.

A metaverzum kifejezést Neal Stephenson író alkotta meg, ezzel a szóval írta le azt a virtuális világot, ahova az emberek elvonulhatnak a valós világ elől.

Hogy ez tényleg valósággá váljon, azon a világ egyik leggazdagabb vállalata dolgozik: a Facebook a nevét is Metára változtatta, valamint metaverzum céggé szeretne alakulni. Egy olyan virtuális világot akar létrehozni, ahol a felhasználók virtuálisan dolgozhatnak, beszélgethetnek, élhetnek.

A metaverzum virtuális világát a felhasználók bárhonnan el tudják érni és virtuális avatárokkal lépnek egymással kapcsolatba.

A jelenlegi tervek szerint működő gazdasággal is rendelkezne, amely kapcsolatban van a valósággal is, tehát a metaverzumban megjelenő termékek és szolgáltatások valódi értéket képviselnének.

Nincs más dolgunk, mint felvenni egy olyan szemüveget, amely kiterjesztett valóság alapú, ennek segítségével léphetünk be a metaverzum világába. Zuckerberg szerint ezek a fajta szemüvegek hamarosan olyanok lesznek, mint az okostelefonok, előbb utóbb mindenki rendelkezni fog egy ilyennel.

Egy podcast-epizódban a Meta vezérigazgatója kifejtette, hogy

a virtuális valóság fejlődése a számítógépekhez és a mobiltelefonokhoz hasonlóan fog kibontakozni. Először a videójátékozók (gamerek) fedezik fel az új technológiát, őket követik majd a mainstream felhasználók, akik a szocializálódásra szeretnék használni.

Zuckerberg szerint ugyanakkor úgy tűnik, hogy a metaverzum már most túlmutat ezen a hagyományos pályán.

Az okos szobabicikliket és futópadokat gyártó Pelotonéhoz hasonló fitnesz alkalmazásokat a virtuális valóság fejlődésének harmadik lépcsőfokának tekinti, mivel ezek technológiája összeköti az embereket a világ minden táján.

Bár a Meta vezetői szerint akár 15 évbe is beletelhet, mire teljesen megvalósulnak a metaverzummal kapcsolatos elképzeléseik, a videójátékok, a közösségi média és a fitnesz appok már elkezdték a felhasználók bevonását a virtuális világokba.

A testmozgás-alkalmazások segítenek abban, hogy ezek az élmények még inkább magával ragadó, szinte fizikai valósággá váljanak - ez pedig különösen fontos a Meta számára, amelynek célja, hogy segítsen az embereknek online kapcsolatot teremteni és kommunikálni

– mondta Zuckerberg.

Nem ez az első alkalom, hogy Zuckerberg összeköti a virtuális fitnesz platformokat és a Meta munkáját. Tavaly a VivaTech francia technológiai konferencián azt mondta, hogy a virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) testmozgás lehet a következő nagy durranás.

Azt is elmondta, hogy szeretné, ha a média egyre inkább magával ragadóvá válna, és kevésbé lenne megkülönböztethető a fizikai valóságtól.