Az Alibaba influenszereket keres Európában - Már megkezdték a toborzást Lengyelországban
ElemzésekA cégóriás Kínán kívül influenszerek segítségével nyerné meg magának a vevőket.
Az ázsiai netes boltosok lába alól a koronavírus se tudta kirántani a szőnyeget. Az egyik elektromos kerékpárokat áruló kínai kereskedő He Chong elárulta, hogy májusban az eladásai 1600 százalékkal nőttek az előző évhez képest. Európában az AliExpressen meghirdetett bringáit úgy viszik, mint a cukrot.
A legtöbb vevőm Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és Franciaországban él. Most már éjt-nappallá téve dolgozunk, hogy az igényeket ki tudjuk elégíteni
– meséli He Chong. A vásárlókat az se zavarja, hogy a kiszállításra több mint egy hónapot kell várni.
Az AliExpress anyacégénél az Alibabánál olyan jól megy a szekér, hogy az idei második negyedévben mintegy 30 százalékos növekedést produkáltak a tavalyi évhez képest.
Bár a kínai vállalatóriás sok egyéb mellett logisztikával és informatikai megoldásokkal is foglalkozik, a befolyt 21 milliárd dollár 87 százalékáért a kereskedelem felelt.
Az Alibaba második negyedéves forgalmi adatai (milliárd dollár)
2014 | 2,5 |
2015 | 3,3 |
2016 | 4,8 |
2017 | 7,4 |
2018 | 12,2 |
2019 | 16,7 |
2020 | 21,7 |
Forrás
Az Alibaba szívesen törne az amerikai Amazon babérjaira, de a trónfosztás még a mostani gyors növekedés mellett se lesz egyszerű. A társaság ugyanis mind a mai napig túlságosan is függ a kínai piactól. Az Alibabánál a nemzetközi kereskedelem csupán a forgalom 7 százalékát teszi ki. Pedig az alapító Jack Ma úgy tervezte, hogy 2025-ben már az árbevételük fele Kínán kívül fog realizálódni.
Épp azért, hogy az AliExpress-t vonzóbbá tegyék elkezdték lefaragni a kiszállítási időket.
Augusztus derekán elindult az első repülőjáratuk, amely azután, hogy Kínában felszáll már csak két helyen áll meg. Madridban és abban a belga Liége-ben, ahol az Alibaba első nagy európai logisztikai központja is helyet kap majd. A terv az, hogy a kontinensünkön a szállítási időket lassacskán leszorítsák először 10 majd 3 nap alá.
A kiszemelt európai központokban ennek nem mindenki örül. Ahogy korábban megírtuk, Liége-ben néhány helyi lakos már a növekvő forgalomtól tart. Ahogy az egyikük a Politico-nak még az év elején megjegyezte:
Nem akarok egy olyan városban élni, ahol nem lehet normálisan aludni, mert minden este több ezer repülő szálldos a levegőben
Ám a kritikusok hangok úgy tűnik nem tudják feltartóztatni az Alibaba terjeszkedését.
A logisztikai háttér kiépítésénél nem állnak meg. Netes véleményformálók egész hadát fogják bevonni a marketing gépezetükbe. A tervek szerint 2021-ig világszerte mintegy 100 ezer influenszerrel fognak partnerséget kötni.
A megbízott tartalomgyártók Youtube-on, Facebook-on, Instagramon, TikTok-on és más népszerű netes platformokon fogják reklámozni az AliExpress-t és a portálon megjelenő márkákat.
Ma mág sokan tévesen azt hiszik, hogy az AliExpressen csak kínai termékeket lehet kapni. A véleményformálók az ehhez hasonló félreértéseket is tisztázhatják.
A taktikájuknak azonban megvannak a maga korlátai. Az Alibaba nehezen tud betörni azokra a piacokra, ahol már fejlett az e-kereskedelem, ezért nem az Egyesült Királyság vagy Németország most a fő célpont. Helyette inkább Olaszországban, Spanyolországban vagy épp Lengyelországban akarnak erősíteni. A lengyeleknél az Alibaba már el is kezdte az influencerek toborzását.
A kínai óriás elé persze komoly akadályokat görgethet még az amerikai kormányzat. De Trump sok más kínai céggel szemben, az Alibabának egyelőre nem ment neki.